„Na základě požadavku kraje přehodnocujeme celý harmonogram rozšiřování integrace. Vyhodnocujeme i to, jak proběhla integrace v některých oblastech, zda je skutečně o nabízené spoje takový zájem, jak bylo původně plánováno,“ řekl ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Michal Štěpán.

Podle něj integrace na jedné straně zlevnila lidem cestování, stojí ale kraj reálně podstatně více. Jde o zhruba 150 milionů korun ročně, v této částce jsou i nárůsty výdajů na mzdy řidičů. Oproti běžnému kilometrickému tarifu platí lidé ve Středočeském kraji po integraci často za jízdenky o desítky procent méně.

Integrace je za polovinou

V sobotu 13. července se integrovala do celého systému PID část Benešovska, další oblasti mají přicházet postupně. Integrace ve Středočeském kraji je za polovinou, zbývá ještě patnáct oblastí. Kompletně integrované jsou už všechny vlaky. „Počítáme s tím, že dojde k rozložení integrace až do konce příštího roku,“ dodal Štěpán.

Koncem prázdnin přijde na řadu integrace na Slánsku, ta bude už spojená s úpravami v jízdních řádech platných od první vlny integrace Kladenska proběhlé zhruba před dvěma lety. „To je doba dostatečná na to, abychom viděli, o které spoje nebo linky je v novém modelu malý zájem,“ upřesnil Štěpán.

O definitivní podobě aktualizovaného harmonogramu mají středočeští radní rozhodnout během září.