Stal se jím Dmytro Goryschev z ukrajinské Oděsy. Z porovnání se stejným obdobím loňského roku tak vyplývá, že se letos od ledna do října na exkurzi do krušovického pivovaru vypravilo o 10 000 turistů více než vloni. V říjnu 2011 se jubilantem stal 30 000. návštěvník.
Právě z Ukrajiny přijelo na exkurzi do pivovaru v letošním roce turistů nejvíce. Přibývají ovšem i návštěvníci z Česka, protože značka Krušovice se dostala do povědomí také díky svým reklamním aktivitám, například televizním spotům, kde vystupují emeritní sládek Václav Kloub a současný vrchní sládek a ředitel pivovaru Tomáš Kosmák. Specialista na exkurze v pivovaru Josef Helebrant uvedl: „Za zajímavost letošního roku považuji zvýšený zájem o exkurze ze strany českých krajanů, kteří trvale žijí v zahraničí, například v USA, Kanadě či Austrálii. Vlast svých předků chtějí ale poznat i jejich potomci, kteří se už v cizině narodili."
Skladba dalších návštěvníků je opravdu pestrá: kvalifikovaní průvodci, kteří hovoří několika světovými jazyky, zde prováděli hosty z Austrálie, Japonska, Izraele a dalších vzdálených zemí. Nejvíce turistů zatím stále přijíždí z Ukrajiny a Ruska. „Návštěvníci vítají ochutnávky našeho dobrého piva, které jim nabízíme přímo v pivovaru, v našem degustačním sále. Líbí se jim také, že si v naší prodejně mohou nakoupit pivo a suvenýry, které jim budou návštěvu v Královském pivovaru Krušovice doma připomínat," dodal Josef Helebrant.
Se zvýšeným zájmem o prohlídky souvisí i fakt, že se návštěvníci od dubna letošního roku vydávají na vylepšenou exkurzní trasu. Kromě odborného výkladu si prohlížejí i fotografie a informační panely, které přibližují jak používané suroviny, tak klasickou technologii výroby krušovického piva. Kromě toho získají vyčerpávající informace o jednotlivých provozech pivovaru, na vlastní oči uvidí například nedávno rekonstruovanou varnu, stáčecí linku a nahlédnou i do vysvěcené pivovarské kaple Nejsvětější trojice, jediné svého druhu, která v pivovarech v České republice existuje.
Dmytro Goryschev, jubilejní 40 000. návštěvník, má 61 let a ve své vlasti pracuje jako stavbyvedoucí. Krušovické pivo přitom dobře zná a doma ho podle vlastních slov „pije jenom jako sváteční". Ceny v podobě soudku krušovického piva a dalších upomínkových předmětů D. Goryschevovi předali manažer korporátních vztahů společnosti HEINEKEN Jiří Hauptmann a Luboš Polívka z exportního oddělení. Značka Krušovice je totiž na Ukrajině i v dalších zemích bývalého Sovětského svazu velmi oblíbená a představuje žádaný vývozní artikl.
Cena základního vstupného s degustací a suvenýrem činí 150 korun.