K odstranění prvních padlých stromů byli středočeští hasiči voláni již v neděli večer, kdy většina obyvatel kraje ještě při pohledu z okna nepozorovala nic zvláštního. Ráno po probuzení už o tom, jaká je venku smršť, věděli všichni – namnoze ještě dřív, než otevřeli oči. Co se venku odehrává, bylo dobře slyšet.
Již deset minut před půl pátou byl kvůli následkům větru omezen provoz vlaků na Hořovicku: v úseku Kařízek – Hořovice zůstala v provozu jen jedna ze dvou traťových kolejí. Poznamenalo to jak provoz regionální linky S70, tak i rychlíků na lince R16; na spojnici Praha – Plzeň - Klatovy. Nešlo ale o zásadní omezení. Trať zůstala průjezdná, spoje pouze nabíraly zpoždění.
Přímo zastaven byl dvacet minut před pátou hodinou kvůli překážce na trati zastaven provoz na regionální trati procházející Benešovskem a Příbramskem; na spojnici Olbramovice – Sedlčany. Neprůjezdný tam zůstal úsek Olbramovice – Štětkovice.
Asi největší potíže v železniční dopravě ve středních Čechách nakonec po ránu přinesl malér v pražských Vršovicích, a to porucha zabezpečovacího zařízení. Ta poznamenala provoz hned osmi příměstských, ale i dvou rychlíkových linek. Některé vlaky musely zkrátit svou trasu, další jely odklonem mimo stanice Vršovice a Strašnice. Omezení spojené i s nedostatkem souprav cestující pocítili především v podobě zpoždění, jež se vyšplhalo až na desítky minut.
Zpoždění autobusů
V autobusové dopravě se v časných ranních hodinách vyskytlo několik komplikací kvůli stromům bránícím průjezdu několik potíží – například u Prahy v Psárech, na Kladensku u Slatiny, v Dobříši či u Nučic na Praze-západ. Přineslo to zpoždění, ale ne přerušení dopravy. Překážky se podařilo buď rychle odstranit, nebo bylo možné využít objízdnou trasu; na pomezí Prahy-západ a Berounska, kudy projíždí vytížená linka číslo 380 z Berouna do Prahy, bylo možno jezdit kyvadlově.