Aktuálně v kraji funguje 16 takovýchto parkovišť, která vybudovaly obce; zpravidla tedy větší města. Třeba v Berouně se pro jeho umístění podařilo využít plochu pod mostem dálnice D5. Do budoucna se počítá jak s iniciativou radnic, tak samotného kraje. Ten aktuálně chystá 11 vlastních investic do parkovišť P+R, a to podél hlavních příjezdových tras do Prahy. Ještě ale není jisté, zda všechna tato parkoviště bude skutečně budovat kraj.

Na Černém Mostě bude obří parkoviště.
Na Černém Mostě bude obří parkoviště. Pojme 880 aut

U některých lokalit hejtmanství jedná se Správou železnic, zda by tato parkoviště (případně doplněná ještě o stání pro jízdní kola, tedy B+R) bylo možno zahrnout do projektu modernizace železničních tratí financovaných státem. Pomocí pro aktivitu radnic se mají stát dotace – především v rámci IROP neboli Integrovaného regionálního operačního programu a ITI, což označuje Integrované územní investice pro Pražskou metropolitní oblast.

Již existující parkoviště P+R ve středních Čechách nabízejí dohromady 1,2 tisíce míst pro auta. Po dokončení těch, jež jsou nyní ve výstavbě nebo v již pokročilé fázi příprav, by mělo přibýt 5,5 tisíce parkovacích míst. To vše v rámci kraje; pražská parkoviště P+R, jejichž počet se v posledních měsících zvýšil, v těchto kalkulacích započtena nejsou.

V Běchovicích na P+R parkovišti čeká na řidiče nových 60 parkovacích míst.
Na okraji Prahy je další P+R parkoviště. Běchovice mají i cykloboxy