Na rozdíl od oprav schodiště a mostních závěrů, prováděných před dvěma roky, chystané práce spojené s dlouhodobější uzavírkou budou mít bolestnější důsledky. Jde totiž o vskutku velmi vytížené dopravní spojení. Kraj proto chce jednat s představiteli města a s policií o uzavírkách tak, aby se podařilo najít řešení s co nejmenšími komplikacemi. A navíc takové, na které budou mít Kolíňané čas se připravit, připomněla ve čtvrtek hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

Na základě již provedených diagnostických průzkumů byly zadány práce na projektové přípravě celkové rekonstrukce mostu, uvedl ředitel krajské správy a údržby silnic Zdeněk Dvořák. „V nejbližších dnech také očekáváme výsledek přepočtu současné zatížitelnosti mostu,“ konstatoval – přičemž naznačil příznivou zprávu: předběžné výsledky napovídají, že běžnou dopravu včetně nákladní by nemělo být nutné omezovat. Stopku by tak měly dostat pouze nadměrné náklady s extrémní hmotností soupravy.

Krajská správa silnic předpokládá, že koncept celkového řešení opravy mostu bude znát nejpozději v září – a v té době by už mělo být jasno také o předběžném harmonogramu prací i návrhu dopravních omezení. Dosavadní odhady počítají s rekonstrukcí v trvání 18 měsíců (včetně zimní technologické přestávky). Krajská správa silnic předpokládá rozložení oprav do dvou fází: nejprve by v druhé polovině roku 2019 mělo dojít na opravy poloviny mostu – se zahájením prací zřejmě v červenci – a s dokončením se počítá v roce 2020.

„V případě komplikací ve stavebním řízení, výběrovým řízením na zhotovitele, případně při uzavírání smluv o dočasných či trvalých záborech pozemků nutných k provedení stavby však může dojít ke kritickému posunutí termínu zahájení realizace,“ upozornil ředitel Dvořák. „Pokud by takováto situace nastala, pak by se termín zahájení dostal do klimaticky nevhodných podmínek – a začátek realizace by musel být posunut na začátek stavební sezony roku 2020,“ nastínil „plán B“.