Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Základní vojenská služba dodávala profesionální řidiče do zásoby. Ti teď chybí

Mladoboleslavsko - Přestože pracoviště Úřadu práce v Mladé Boleslavi hlásí jednu z nejnižších nezaměstnaností, v současné době je na úrovni 3,1 procenta, v jejích seznamech je několik stále se opakujících pozic. Jednou z nich jsou řidiči.

2.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Společnosti, které se zabývají dopravou, mají už delší dobu velké problémy najít vhodné zaměstnance za volanty nejen nákladních vozidel (nejlépe s přívěsem), ale také autobusů.

Jak již dříve pro Boleslavský deník uvedl Pavel Krpálek, ředitel Kontaktního pracoviště Úřadu práce ČR v Mladé Boleslavi, firmám se snaží v rámci svých možností pomoci. V jednu chvíli ležel úředníkům na stole požadavek na devadesát až sto dvacet volných míst tohoto odvětví dopravy.

Odchod do důchodu

„To je problém, který se v současné době opravdu stupňuje. Generace zkušených řidičů stárne, pochopitelně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Důležitá je bezesporu také praxe," konstatoval Pavel Krpálek.

Nedostatek šoférů řeší mimo jiné i společnost Arriva Střední Čechy, která v regionu zajišťuje pravidelnou autobusovou dopravu.

„V současné době bychom potřebovali přijmout asi čtyři řidiče autobusu, abychom doplnili stav do potřebného počtu," řekl Martin Bělovský, jednatel Arriva Středí Čechy s tím, že je nejvíce trápí spíše dlouhodobé nemoci řidičů než jejich nedostatek.

Doklady zdarma

Podle Martina Bělovského má na nízký počet šoférů vliv zrušení vojenské služby, která řidiče generovala. Tam totiž řada pozdějších profesionálů řidičské průkazy na autobus a nákladní vůz získala bezplatně.

„Nyní tato možnost chybí a není ani žádný učební obor, který by budoucí řidiče na výkon povolání připravoval, případně kombinoval například s povoláním automechanika či autoelektrikáře," upozornil Martin Bělovský.

Získat řidičské oprávnění nyní zabere nejen hodně času, ale navíc stojí i spoustu peněz.

Náborová kampaň

Aby společnost na poslední chvíli nemusela řešit dramatický úbytek řidičů, rozjela náborovou kampaň. „Akce je zaměřená i na brigádníky a na ženy. Díky moderní technice je tato práce vhodná i pro ně," naznačil jednatel Arriva Střední Čechy.

Šoféři, kteří uspějí ve výběrovém řízení, získají navíc řadu benefitů. Kromě zaměstnaneckého jízdného pro celou rodinu nabízí ošacení a částku na jeho čištění, bonusy za životní i pracovní výročí či za jízdu bez nehody.

Čtěte také: Chybí deset tisíc autobusáků. Zbylí zvažují stávku

Autor: Lucie Růžková

Místo události:
2.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Strom pro Prahu se letos bude kácet u Berounky

Tereziánské babí léto
19

Tereziánské babí léto objektivem Jany Jiráskové

Na pacienty kladenské nemocnice čeká nový tomograf. Dokonalejší a šetrnější

Kladno – /FOTOGALERIE/Zprovoznění nového počítačového tomografu (CT) za necelých 20 milionů korun se v úterý dočkali lékaři i pacienti Oblastní nemocnice Kladno.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

S přezutím auta nemá smysl čekat

Kladno - Někteří řidiči si svůj vůz přezouvají doma vlastními silami, jiní by byli bez pravidelných služeb pneuservisů nahraní. Na několik otázek, týkajících se právě služeb pneuservisů a přezouvání pneumatik, Deníku odpověděl vedoucí kladenské pobočky Chára Sport Zdeněk Kocourek.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení