Předseda trestního senátu Roman Lada hlavní líčení odročil, jelikož byly u soudu prezentovány dva znalecké posudky, které se diametrálně lišily.
„Snad kromě střetových rychlostí nedospěly k žádné shodě.

Technické posouzení věci je pro posouzení viny poměrně důležité, tak jsme se rozhodli, že přibereme znalce nového, renomovaného, z Ústavu soudního inženýrství v Brně,“ řekl novinářům Lada.

Podle znalce Vladimíra Kučery, jehož vybrala policie, nehodu zavinil řidič kamionu. „Uvedl soupravu do nestabilního stavu a naboural do boku autobusu,“ řekl novinářům Kučera. Tahač podle něj těsně před nehodou směřoval do protisměru.

Podle znalce obhajoby Tomáše Rozlivky však jel částečně v protisměru naopak autobus. Kdyby se to podle něj nestalo, tak se obě vozidla těsně minula.
„Inženýr Kučera nebyl zcela přesvědčivý v obhajobě svých názorů a závěry pana inženýra Rozlivky zase byly podle našeho názoru příliš jednostranné,“ poznamenal Lada.

Cestující podle výpovědí při jízdě autobusem nezaznamenali žádné problémy. Vozidlo prý jelo pomalu, rovně a ve svém pruhu. Kamion údajně předjížděl osobní auto, zařadil se zpět do svého pruhu a rozhoupal jej silný nárazový vítr. Poté se oba vozy střetly.

Obžalovaný řidič však tvrdil, že po zařazení do pruhu žádné rozhoupání prázdného návěsu nenastalo. Nový posudek by mohl soud podle Lady mít k dispozici nejdříve za dva měsíce. Havárie se stala 4. února na rovném úseku silnice několik desítek metrů před Tuchlovicemi.

Vozidla po srážce skončila v příkopech po obou stranách vozovky zhruba 50 metrů od sebe. Z kamionu se tehdy utrhla přední část, která zablokovala střed vozovky.

Silnice kvůli tomu byla uzavřena přes šest hodin. Při havárii zemřel třiačtyřicetiletý cestující z autobusu směřujícího na pravidelné lince z Rakovníku do Prahy.

Dalších devět zraněných lidí záchranáři převezli do nemocnic v Kladně a Praze.