Na tuto svoji aktivní dovolenou, jak on sám přejezd nazývá, vyráží k zachování památky těchto ojedinělých historických motocyklů, které se v Čechách vyráběly v letech 1925 do 1939 a navazuje tak na 75 let starou tradici, kdy konstruktér a výrobce motocyklů Albín Hugo Liebich vyrazil na trasu z propagačních i zátěžových důvodů motocyklu.

„S Böhmerlandem už jsem absolvoval několik podobných výletů například přes Pyreneje, ale tato cesta je cílená, jet ve stopách samotného konstruktéra motocyklů. V některých případech dokonce při cestě přespáváme v naprosto stejných hotelech jako před lety on. Vyrážíme společně s manželkou a z motoklubu Čechie - Böhmerland nás jede celkem pět,“ upřesnil Václav Slovák.

Před sebou mají zhruba jedenáct set kilometrů neustálého stoupání a klesání a vzhledem k tomu, že už to samo o sobě je na motocykly velký nápor, do Švýcarska stroje povezou na přívěsech.

„Trasu máme naplánovanou asi na devět až deset etap a čeká nás převýšení asi tři tisíce metrů. Za normálních okolností má motocykl spotřebu 4,5 litru na sto kilometrů, ale v těchto kopcích se až zdvojnásobuje, projedeme tedy kolem 120 litrů benzinu,“ uvedl k technickým údajům přejezdu Slovák.
„Jestli se nám to vydaří jako vloni, čeká nás asi deset až jedenáct dní na motorce v té nejkrásnější přírodě. Speciálně na tuto akci se moje manželka moc těší, budeme si užívat koupání, krajiny a také dobrého místního jídla. Zásoby si tedy nebereme. Při tom, že se nám už podařilo vyjednat nějaké slevy na ubytování, nás den výletu vyjde asi na 150 euro, což se mi například v porovnání s některými cestovními kancelářemi nezdá jako moc peněz,“ sdělil milovník historických motocyklů.

Prvního Böhmerlanda měl dokonce dříve než řidičský průkaz a pravděpodobně i proto mu motorky tolik přirostly k srdci.

„Jednou, asi když mi bylo šestnáct let, jsem v Kladně na Bressoně slyšel její burácení, a když jsem ji potom spatřil, řekl jsem si, že tuhle motorku prostě musím mít. Celkem jich bylo vyrobeno asi jen 130 a přes sto jich zůstalo v České republice. Pro sběratele mají obrovskou hodnotu, ale ty tržní jsou různé, v dobrém stavu ji však rozhodně neseženete za méně než milion korun,“ dodal sběratel, který těchto motocyklů vlastní hned šest.