„Vynechání některých spojů se stává pravidlem a komplikuje tak nejen včasnou dopravu dětí do škol. Také se zvyšuje neochota řidičů brát maminky s kočárky," vyjádřila se nespokojená cestující Lucie Matoušová.

Zhoršuje se prý i chování některých šoférů. „ Když jsme si stěžovaly jednotlivě, dostávalo se nám jen výmluv a zlepšení situace nenastalo žádné. Proto jsme se my, kladenské maminky, rozhodly spojit 
a sepsat hromadnou stížnost. Tu jsem zaslala odboru dopravy a služeb kladenského magistrátu a také řediteli ČSAD," řekla.

„Neustále je nám opakováno, že řidič má povinnost vzít pouze jeden kočárek a druhý je jen jeho dobrá vůle. Často ale druhý kočárek odmítne, i když je autobus poloprázdný. Jsou i případy, kdy nevezme žádný, protože v dalších stanicích prý bude nastupovat mnoho lidí," konstatovala Lucie Matoušová. 

Jako podnět k zamyšlení 
v ČSAD MHD Kladno uvádí nedostatek nízkopodlažních spojů ke kročehlavské Metě, kde bydlí mnoho vozíčkářů. „Jejich zrušení na lince číslo jedna teď jako maminky, zejména kvůli kočárkům, postrádáme," dodala Lucie Matoušová.

Ředitel Ludomír Landa nepopírá, že situace, kdy autobus nepřijede podle řádu, se může stát. Počet takových spojů je ale prý jen čtvrt až půl procenta. „V MHD Kladno zajišťujeme v pracovních dnech přes osm set spojů. Průměrně evidujeme do čtyř nedojetých nebo nejetých, a to z důvodu technické závady, v menší části z důvodu zdravotní indispozice řidiče," konstatoval Landa.

Zároveň odmítá, že by některé autobusy byly ze svých linek staženy, aby přednostně zajistily smluvní jízdy pro společnost Amazon u Dobrovíze, s níž má údajně kladenský dopravce uzavřenu smlouvu a při nedodržení nasmlouvaných spojů mu hrozí penále. „To důrazně dementuji. Žádnou takovou smlouvu s Amazonem nemáme," sdělil Landa.

V odpovědi na stížnost Lenky Matoušové ředitel ČSAD Kladno sdělil, že na zpoždění některých spojů se projevuje zvyšující se intenzita dopravy v Kladně, zejména v době návozu do škol a v odpolední špičce. „Pro lepší komunikaci, sledování přesnosti a předcházení vybavujeme autobusy sledovacím zařízením. Zatím jej má asi čtvrtina vozového parku. Uvedená situace nás také netěší, nepříjemný je výpadek zejména při dlouhém intervalu mezi spoji. Od září letošního roku jsme zkrátili interval na nejvytíženějších linkách tři a šest, o dalším zvýšení počtu spojů a tím zkrácení intervalů budeme se zástupci magistrátu jednat i pro příští rok," napsal Ludomír Landa.

Co se týká přepravy kočárku nebo invalidního vozíku rozhoduje řidič podle aktuálního obsazení autobusu. Z 54 autobusů využívaných pro městskou hromadnou dopravu je 23 nízkopodlažních. „Vzhledem k tomu, že jsou využívány na celodenním provozu ve dvou směnách, je přibližně sedmdesát procent spojů zajišťováno bezbariérovým autobusem. Postupnou obnovou toto procento vzrůstá," informoval ředitel Landa. Starší autobusy s vyšší podlahou jsou využívány zejména na posílení při ranní a odpolední dopravní špičce, tedy na takzvané šejdry.