,,Vzhledem k tomu, že jsem potřebovala vyřídit rodinné záležitosti až v Jablonci, tak jsem natankovala plnou nádrž. Při cestě domů se však z auta začalo zničehonic kouřit, nicméně jsem nakonec dojela. Hned další den jsem se obrátila na Stanici technické kontroly v Kladně-Rozdělově, kde mi řekli, že jsem natankovala spíše drahou vodu,“ uvedla Cvernová.

,,S tímto tvrzením samozřejmě nesouhlasím. Kontroly benzinu a nafty se u nás dělají pravidelně a nikdy jsme zatím neměli problém. Vzhledem k cenám našich pohonných hmot nevylučuji, že kontrolory na naše benzinky posílají i konkurenční firmy. Navíc si nekvalitní palivo nemůžu dovolit, protože jakmile ho jednou máte, tak přijdete o zákazníky,“ myslí si vedoucí této sítě čerpacích stanic Petra Bělohradská.

Obrátili jsme se také na rozdělovský autoservis, kde celé podezření možná i kvůli jedné nepříliš vhodné větě vzniklo. ,,Paní k nám přijela s tím, že jezdila v pohodě do té doby, než natankovala palivo. Pak jí prý automobil začal náhle skákat. Nalili jsme do nádrže přípravek na odbourání nečistot a odsud už odjela v pohodě. To by mělo znamenat, že ta nehoda nemohla být způsobena ničím jiným než palivem,“ vysvětlil vedoucí autoservisu Radek Štolc.

Dodal také, že na to, aby mohli zkontrolovat palivo, nemají opravny dostatečné prostředky a že ani takové kontroly nesmějí provádět, což potvrdil i mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) Marek Ženkl. Jiná opatření kromě dolití přípravku na odstranění nečistot tedy v autoservisu nedělali.
Po návštěvě opravny se Iva Cvernová vydala na cestu do Jablonce. Na trase musela ještě několikrát kvůli poruchám zastavit a natankovat naftu u jiné čerpací stanice, aby se v nádrži ještě víc zředila. ,,Je to pro mě poučení a pro naftu už budu jezdit jinam,“ řekla nespokojená řidička.

Kvalita benzinu v České republice je velmi dobrá
Na internetových stránkách České obchodní inspekce (ČOI) vyvěsili aktuální statistiky z nichž vyplývá, že je v České republice kvalita benzinu a nafty velmi dobrá. ,,Kontroly souvisí s konkrétním odběrem a datem. To znamená, že když odebereme vzorky a otestujeme je s negativním výsledkem, tak čerpací stanice nemusí mít špatné pohonné hmoty. Má pouze špatný vzorek, a to ještě neznamená, že je tam trvale. Obzvláště, když se benzin a nafta doplňují někdy i dvakrát týdně. Za první polovinu roku bylo odebráno 1261 vzorků, z toho jich nevyhovělo 66, přičemž u 52 případů se jednalo o nízký bod vzplanutí, což je technologická závada a není to pochybení typu, že by nafta mohla motory poškodit. V republice tedy s nekvalitou pohonných hmot nebojujeme,“ uvedl mluvčí ČOI Marek Ženkl.

Není Petra jako Petra Původně jsme o vyjádření ohledně nekvalitního benzinu požádali společnost Benoco, která vlastní ochrannou registrační známku na benzinové stanice Petra. Bylo nám ale vysvětleno, že tato společnost vlastní pouze dvě benzinky – v Klatovech a Železné Rudě.

Jak je tedy možné, že v republice působí dvě různé sítě benzinových čerpacích stanic pod stejným jménem? Na tuto otázku zatím nedokážeme odpovědět. Společnost Benoco vstoupila na trh s pohonnými látkami v roce 2000. Oproti tomu čerpací stanice Petra, kterou vede Petra Bělohradská až v roce 2004. Těchto benzinových stanic je v České republice pět.