Slánka vznikla na základě nápadu pracovníků Infocentra Slaný Zoji Kučerové a Jakuba Hložka. „Při hledání nových suvenýrů do prodeje nás vzhledem k naší expozici napadla možnost prodávat návštěvníkům právě slánky. S prvotní myšlenkou přišel kolega Jakub, proč by se Slaný nemělo prezentovat právě slánkou.

Oslovili jsme proto následně několik skláren a měli velké štěstí, že se v Novém Boru otevřela sklárna Bořka Šípka. Následně přišla i nabídka na originální slánku. Neváhali jsme ani chvíli a za spolupráci jsme velice rádi," řekla vedoucí Infocentra Slaný Zoja Kučerová.

Vzhledem k tomu, že se jedná o limitovanou sérii tří set kusů, do volného prodeje byla dána pouhá stovka a zbytek si město nechá jako prezent pro významné osobnosti a návštěvy Slaného. Již druhý den po zahájení prodeje se ale zásilka ze sklárny velmi ztenčila. Umělecké dílo se signaturou světoznámého  výtvarníka zkrátka touží mít mnoho Slaňáků. Dostane se však jen na někoho. O to větší má slánka sběratelskou hodnotu. Proč má schránka na sůl atypický tvar a co symbolizují tři výstupky po jejím obvodu, se dozvíte v Infocentru.

Jak Kladenskému deníku svěřila vedoucí Infocentra, velice si spolupráce považuje a je celým projektem nesmírně nadšena. "Ráda bych, aby se tento počin stal tradicí. Chtěla bych oslovit i další skláře a výrobce, stejně tak známé osobnosti, které zavítají do Slaného, aby i ony přispěly svým kouskem do naší sbírky," uzavřela Zoja Kučerová.