Po několikaletých dohadech o výši poplatků mezi slánskou ČSAD s vedením města, kdy návrhy dosahovaly i sta korun bez daně, se rada usnesla na kompromisu. Ten činí 45 korun, včetně DPH.

Jedním z prvních odpůrců změny je ředitel kladenské ČSAD MHD Ludomír Landa. Je přesvědčen, že tento krok roztočí spirálu plateb i na dalších autobusových nádražích. Kladenská společnost přitom pro Slaňáky roky zajišťuje například velmi vytížené spoje MHD číslo devět a dvanáct, bez kterých by se cestující jen stěží obešli.

„O změně nevím, nikdo ji se mnou neprojednal. Takže moje první cesta bude určitě na slánskou radnici. Připadá mi to jako velmi nešťastné rozhodnutí. V Kladně uplatňujeme měsíční paušální platby, ale jen u dálkových autobusů. Spoje v takzvaném závazku veřejné služby nikdy zpoplatněny nebyly,“ vyjádřil svůj nesouhlas Ludomír Landa.

Podle slánského místostarosty Jaroslava Hložka platby za vjezd na autobusové nádraží nejsou ničím neobvyklým, protože v jiných městech je už dávno účtují.

„Zjišťovali jsme ceny i jinde. Na autobusovém nádraží ve Štětí zaplatí dopravci sedmnáct korun, v Lounech sedmačtyřicet a na Florenci v Praze dvě stě padesát korun. Cenu, kterou jsme odsouhlasili, považuji za přijatelnou,“ řekl Kladenskému deníku Hložek. Zda se cifra stanovená ve Slaném promítne nakonec do ceny jízdného či nikoli, bude pochopitelně záležet na dopravcích.

Ti mají i další možnost – účtovat ztrátu obcím na trase. Novinka je ale pro některé cestující i přínosem. Na základě dohody města Slaného s místním dopravním podnikem budou mít zpátky nejméně dvě zrušené autobusové zastávky.

„Po redukci spojů ze strany kraje, k níž došlo před časem, se stalo, že autobusy v Dolíně a Želevčicích už nezastavují, ale pouze tudy projíždějí. Vzhledem k tomu, že si slánský dopravce může nyní účtovat poplatek, budou opět na daných místech řidiči cestujícím zastavovat,“ doplnil informace Hložek.