„Nové ceny se týkají pouze první zóny na území města Kladna. Tarif v dalších pásmech linek středočeské integrované dopravy schvaluje kraj, jenž pro příští rok zvýšení nepředpokládá a rostoucí náklady bude hradit vyššími dotacemi,“ uvedl ředitel MHD Kladno Ludomír Landa. Jiná situace ale s velkou pravděpodobností nastane na nedotovaných linkách mezi Kladnem a Prahou. „Zatím předpokládáme, že cenu budeme muset od počátku roku zvednout minimálně o deset procent,“ nastínil ředitel.

Důvodů zdražování je několik. „K zvýšenému odvodu DPH z tržeb, růstu cen nafty a potřeby obměny vozového parku je nutné připočítat rostoucí vstupní ceny energií a potřebu mzdových prostředků, abychom zabránili dalšímu odchodu řidičů,“ poznamenal Landa.

Výsledná cena jízdného je kompromisem, kdy část nákladů na svá bedra vezme ČSAD a cestující, zbytek město, které přidá v příštím roce na dotaci přepravci z letošních 41 milionů přibližně deset procent.