Důvodem jejich otevření je podle ředitele Milana Greinedra přesun cílové skupiny právě do této části města. „Cítili jsme velkou potřebu mít zde prostor pro aktivity s dětmi a teenagery. Také bychom tu chtěli v budoucnu vybudovat nízkoprahový klub,“ vysvětlil Greineder.

Domeček, jak se nově vzniklé centrum nazývá, vznikl díky úspěchu programu zvanému Předškolní vzdělávání k úspěšnějšímu životu. A právě tento projekt je hlavní náplní nové služby kladenského Člověka v tísni, která se zabývá právě aktivitami pro předškolní děti a jejich matky. Kromě toho se v budově nacházejí multifunkční prostory pro další aktivity organizace, jako jsou kroužky a programy pro teenagery.

Květa Vinklová vede klub matek. V rámci pravidelného setkávání rozvíjí kompetenci rodičů v oblasti vzdělávání svých dětí. Zároveň při společně trávených chvílích vyplouvají na povrch často i závažné problémy, které by matky jinak neřešily.

„Jsou to ženy, které většinou nikdy nevyužívají služeb Člověka v tísni. Při našich sezeních mluví o svých životních situacích a vzniká tak následná spolupráce i v ostatních programech naší organizace, jako je například doučování či jobs klub,“ popsala Vinklová přínosy setkávání.

Ženy se scházejí dvakrát týdně v době, kdy zároveň funguje také předškolička. Ta je zaměřená na děti od tří do šesti let. Hlavním účelem je připravit matky na situaci, že jejich potomek bude chodit do klasické mateřské školy. „Pokud sem budou docházet pravidelně, je reálná šance, že ho rodiče do školky umístí, jelikož budou mít již zažitý pravidelný režim,“ doplnil ředitel Greineder.

Nové programy se především snaží změnit přístup rodičů k dětem. „Žijí v zarytých kořenech, že zvláštní škola je pro ně dobrá, jelikož do ní také chodili, nepodněcují v dětech seberealizaci,“ uzavřela Vinklová.

Bez pozornosti nezůstávají ani již větší děti. Jan Zajíc se již delší dobu věnuje teenagerům ve věku dvanácti až osmnácti let. Pravidelně se s nimi schází v rámci jobs klubu. „Organizuji s nimi všechny možné aktivity, od výletů do přírody přes návštěvy škol. Je to skutečně celá řada činností. Snažíme se jim také poradit v oblasti vzdělávání, například jak napsat životopis, samozřejmě ne profesní, ale třeba zážitkový, nebo co již dokázali ve škole,“ nastínil Zajíc.

Mladí lidé se také trénují v sebeprezentaci a navštěvují zajímavá místa. „Včera jsme byli v lanovém centru. Máme v plánu i navštěvu divadla či kina, “ dodal Jan Zajíc. Kromě zábavy musí děti dodržovat také jasně daná pravidla chování. Když je někdo záměrně hrubě porušuje, je mu další účast na nějaký čas zakázána.