„Konečná statistika ale bude ještě vyšší. Cyklovlakem na Okoř se totiž mohou lidé svézt ještě o víkendech a svátcích, a to až do druhého listopadu,“ uvedl Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

„Největší zájem mají lidé o vlak z Masarykova nádraží s odjezdem dvě minuty po deváté hodině. Tento spoj hojně využívají cyklisté, kteří vyrážejí na oblíbené výlety na Okoř, Budeč a do Slaného. Zájem o ostatní spoje na Okoř a v opačném směru je také velký,“ řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy pro Prahu a Středočeský kraj Alois Kašpar.

Pro cyklisty je vždy určen druhý vůz vybavený speciálními prostory pro jízdní kola. V jedné jeho části jsou sedačky pro cestující, v další místo pro kola. Každý cyklista manipuluje s bicyklem sám a má ho stále na dosah. Za přepravu zaplatí jednorázově 25 korun. Pokud pojede i zpět, nabízejí dráhy jednodenní síťový doklad pro jízdní kolo za 50 korun.

Poprvé se letos lidé cyklovlakem mohli svézt v sobotu 29. března. Spoje si objednalo u drah město Praha. „Zájem ze strany cestujících nás těší. Předpokládáme, že cyklovlak bude jezdit i v následujících letech,“ prohlásil pražský radní pro dopravu Radovan Steiner.

„Cyklovlak na Okoř vyjel poprvé loni. Řadu let byla část tratě za Prahou uzavřena a teprve po její obnově bylo možné zavést přímý spoj z Prahy do Slaného po této trase. Oproti loňsku vlak letos zastavuje nově v zastávce Jeneč. Také se podařilo zkrátit dobu jeho jízdy mezi Prahou a Slaným zhruba o dvacet minut,“ vysvětlil dopravní specialista Václav Haas. „Vlak jede většinu trasy v rámci tarifu Pražské integrované dopravy. Cestující ho tedy mohou kombinovat s tarifem Českých drah,“ doplnil.