Cílem cyklovlaku je přiblížit pěším a cykloturistům atraktivní cíle, jakými je zřícenina hradu Okoř, rotunda sv. Petra a Pavla v Budči, rodiště Oty Pavla v Buštěhradu nebo údolí Zákolanského potoka.

Souprava je složená z motorového vozu a dalšího přívěsného, který umožňuje přepravu většího počtu jízdních kol. Vlak bude v provozu o víkendech a svátcích, a to až do 30. října, v rozsahu vždy dvou párů spojů.

Jak informoval mluvčí Českých drah Petr Pošta, v jízdním řádu cyklovlaku nenastaly oproti loňskému roku téměř žádné změny. Odjezdy jsou stanoveny na 9.10 a 13.41 hodin z Masarykova nádraží ve směru do Slaného, zpět do hlavního města pak v 11.31 a 17.32 hodin.

„Dočasná změna odjezdů cyklovlaku nastane od 23. dubna do 9. května, kdy bude výluka mezi Masarykovým nádražím a provizorní zastávkou Gymnasijní v Dejvicích. V tuto dobu pojede ranní spoj do Slaného a večerní spoj zpět do metropole po trati takzvaného Pražského Semmeringu, přes zastávku Praha-Řepy, přičemž počáteční (konečná) stanice vlaků bude Praha–Hlavní nádraží. Zbývající dva spoje pojedou jen v úseku mezi stanicemi Praha-Řepy a Slaný,“ uvedl mluvčí.

V cyklovlaku platí vedle tarifu českých drah také tarif Pražské integrované dopravy. „Je tak možné kombinovat jízdné drah například s pražskou tramvajenkou a tím využít výhody integrovaného tarifu. Jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy lze však použít pouze pro cesty z Masarykova nádraží do Hostivice. Dále platí jen jízdné Českých drah nebo předplatní jízdenky Pražské integrované dopravy, ale ty jen do železniční stanice Podlešín. Cena přepravy jízdního kola jako spoluzavazadla činí 25 korun za každý vlak nebo 50 korun na celý den pro cesty více vlaky,“ řekl Pošta.

V loňském roce využilo cyklovlak na Okoř a do Slaného téměř 5000 cestujících, kteří přepravili 548 kol. Od roku 2007, kdy vlak poprvé vyjel po nově opravené trati z Jenče do Středokluk, přepravil už zhruba 22 000 lidí a skoro tři tisíce jízdních kol.