Řádění zimy poznamenalo i veřejnou dopravu. Řada spojů – zvláště na Berounsku a Praze-západ, později pak i na Mělnicku v okolí Všetat a na Kolínsku u Českého Brodu – nabrala zpoždění, některé nevyjely vůbec či se trasa autobusů krátila.

Ráno i během celého dopoledne se komplikace týkaly nejen příměstských autobusů, ale také dopravy na železnici. Došlo i na zpoždění v řádu až desítek minut provázené nejistotou, kdy se vlastně pojede. Na Berounsku zavalily stromy železniční tratě u Karlštejna (na berounské trase) a u Zdic (směr na Písek). Další potíží se staly zaváté výhybky. Omezení platilo i ve stanici Beroun.

Ilustrační foto
Zda je venku bezpečno, prozradí lidem televize

Zásadním problémům se sjízdností se kvůli sněhu nevyhnuly ani dálnice. Potíže tam nepřinášely jen klouzající vozovky, přinášející nesnáze hlavně kamionům, jež pak omezovaly průjezd i pro osobní auta. Překážku vedle vozidel nejedoucích tvořila i ta havarovaná.

Třeba na D10 se bouralo u sjezdu na Starou Boleslav a vytvořila se kolona, průjezd po D4 nakrátko omezoval střet osobního auta s autobusem u sjezdu na Kytín. Nehoda se zraněním dvou lidí se nevyhnula ani dálnici D1. Hodinu před polednem přibyly třeba nehoda u 12. kilometru dálnice D8 a bouračky osobních aut na 41. kilometru dálnice D5 u obce Cerhovice na samé hranici kraje, o půl hodiny dříve přišlo hlášení o nehodě dvou osobních aut s nárazem do svodidel také ze 43. kilometru dálnice D11 a jen o chvíli dřív omezil průjezd po D5 na Prahu rovněž náraz dodávky do svodidel za 38. kilometrem. Bohužel bez zranění se neobešla další havárie na D10, když se osobní auto mířící směrem k Mladé Boleslavi převrátilo na 21. dálničním kilometru u sjezdu na Tuřice.

Ilustrační foto
Lidé mohou říci policistům, kam postavit radar

Tradičně se komplikace nevyhnuly dopravně hodně zatíženému blízkému okolí Prahy i přímo na pomezí Středočeského kraje a metropole, ale i dalším regionům. Obtížnou měli úlohu silničáři třeba ve vyšších polohách Příbramska, ale i na Kladensku či na Berounsku. Malérům se však nevyhnuly ani nižší polohy, jak ukázaly třeba drobnější nehody na Nymbursku nebo dopolední varování z Mělníka. Týkalo se hlavního tahu na silnici I/16, kde na kluzké vozovce havarovalo nákladní vozidlo a cisterna zůstala odstavená.

„Komunikace je s opatrností sjízdná,“ přiblížil tamější situaci přehled dopravních informací na webu Policie ČR. To platilo i v řadě dalších lokalit – přičemž někde jízda vyžadovala od šoférů opatrnost skutečně maximální. Ani ta však někdy nestačila. Za vysloveně nesjízdný označili policisté úsek silnice II/118 u Slaného, kde na čerstvém sněhu vyjely mimo komunikace hned tři nákladní vozy. Před ledovkou policisté varovali na silnici I/6 u obce Hořovičky na Rakovnicku – přičemž toto upozornění týkající se lokality Davidovna v esíčkovitém stoupání na obec Hořesedly má platnost až do pondělního dopoledne.

Maškarní průvod pořádaný Sborem dobrovolných hasičů v Popovicích u Benešova je už šestým rokem nedílnou součástí masopustního období této obce.
Do Popovic zavítal Shrek s Fionou i kosmonaut Remek

Komplikace však nepůsobil pouze sníh na vozovce, ale i ten na stromech. Ty pak v řadě míst spadly na komunikace; mokrý a těžký sníh je vyvracel i lámal. K jejich odstraňování byli středočeští hasiči voláni v desítkách případů. Zvláště na Benešovsku, Příbramsku a Berounsku; častější výjezdy s motorovou pilou byly také na Praze-západ. Zřejmě největší komplikace přinesl strom spadlý na hlavní tah I/9 u obce Medonosy na Mělnicku. Tam ostatně policisté navíc varovali i před čerstvým sněhem v 15kilometrovém úseku této silnice na pomezí Mělnicka a Českolipska.

Plné ruce práce mají také energetici usilující o obnovy dodávek elektřiny přerušených vlivem počasí. V té souvislosti mluvčí Skupiny ČEZ připomíná občanům nový interaktivní web www.bezstavy.cz, který spustila ČEZ Distribuce. „Pomůže hlavně všem, kdo chtějí vědět předpokládaný čas obnovení dodávek elektřiny – či chtějí nahlásit poruchu,“ uvedla Holingerová.

Mimořádnosti v dopravě sledujte ZDE: 

přehled jízd sypačů na silnicích II. a III. tříd ZDE: