„Čísla výpůjček skvěle ilustrují, že Kladeňáci službě sdílených elektrokol přicházejí čím dál víc na chuť. Počet výpůjček v září překročil 12 tisíc a v o něco chladnějším říjnu jich byl téměř 10 tisíc, což je oproti loňsku zhruba dvojnásobný nárůst,“ uvedl mluvčí kladenské radnice Vít Heral s tím, že nejvíce si lidé půjčují elektrokola ve stanicích Sletiště, Sítná a Cyrila Boudy.

Aby byl tento lidový dopravní prostředek pro lidi co nejdostupnější, podobně jako městská veřejná doprava, dotuje kladenská radnice provoz kol ročně třemi miliony korun.

Stoupá i zájem lidí z okolních obcí, které proto chce Kladno od následujícího roku podpořit. „Jsme připraveni na přistoupení dalších vesnic v těsném sousedství Kladna. V systému sdílených elektrokol je už nyní Velké Přítočno, odkud jsem zaznamenal pozitivní ohlasy. Vážný zájem projevily například Vinařice, kam už nyní na elektrokolech jezdí místní především ze Švermova. Jde o moderní, praktický a ekologický způsob dopravy a službu občanům. Věřím, že si to postupně uvědomí také v dalších okolních obcích,“ prohlásil primátor Milan Volf.  

Provozovatelé v Kladně podobně jako v jiných městech musí ovšem řešit i zvýšenou míru vandalismu. „Společnost Nextbike musela proto zvýšit verifikační poplatek pro nové uživatele z 50 na 300 korun s cílem vytvořit dostatečnou vstupní bariéru pro ty uživatele, kteří se registrují pouze za účelem zneužívání služby a kola často ničí. Vstupní poplatek 300 korun samozřejmě uživatelé mohou projezdit, nejde o platbu navíc,“ vysvětlil Heral a připomněl, že změna se netýká už registrovaných uživatelů, kterých je aktuálně téměř 11 tisíc.