Škola pořádala v pořadí už čtvrtý projektový den, který se těší pokaždé velké oblibě nejen u žáků, ale i rodičů a ostatních návštěvníků školy, kteří měli ten den dveře otevřené.

„Rodiče, veřejnost i děti zdejší mateřinky zavítali s námi společně do některých asijských zemí, které mohli poznat zblízka a na vlastní oči. Projektový den se koná pravidelně každý rok v rámci Školního vzdělávacího projektu naší školy.

Den Asie, tak jsme projekt nazvali, připravovali učitelé se svými třídami několik týdnů. Chceme se touto formou seznámit se zajímavostmi, kulturou, jazykem některých zemí asijského kontinentu. Na akci pracovali žáci čtvrtých až devátých ročníků," řekla učitelka ZŠ Velvary Eva Hanáková.

V úterý, kdy projektový den vypukl, kolektivy dětí ještě po ránu dolaďovaly svoje výtvory, chystaly úpravy ve třídách a dokončovaly kostýmy. Jednotlivé produkce zahájily v 10 hodin. Návštěvníky vítal vyzdobený vestibul, kde si mohli zájemci vyrobit origami, typické pro Japonsko. Každá země nabízela hostům své tradiční pokrmy.

„V Rusku jsme mohli ochutnat pirožky, které se vyráběly přímo na místě. V Indii jste dostali kari rýži, v Číně dále okusili čínské pamlsky. Lidé mohli vyzkoušet jíst rýži hůlkami.V Kazachstánu podávali žáci speciální medové pečivo.

V Japonsku návštěvníkům servírovali pro změnu sushi. Prošli jsme se také po Velké čínské zdi a v Sepangu jsme absolvovali závody Formule jedna," vylíčila prezentaci jednotlivých zemí učitelka Hanáková.

Kromě těchto zajímavostí mohli příchozí poznat, jak se žije v Tibetu a mongolské jurtě. Poznali nelehký život obyčejných lidí v Severní Koreji a dokonce se dobrovolníci mohli vykoupat v posvátné řece Ganze. Kdo chtěl, okusil i vyhlášenou thajskou masáž a turecké lázně. Účastníci projektu se ocitli i na palubě kosmické lodi v Bajkonuru.

„Každá třída připravila prezentace o své zemi. Nechyběly informace o flóře a fauně i další zajímavosti, které zaujaly snad každého návštěvníka. Třídní kolektivy se rozdělily.

Jedna část předváděla svůj program, druhá podnikla výlet po Asii. Součástí projektového dne byl i test, který obsahoval otázky z jednotlivých zemí," popsal průběh netradičního vyučování ředitel školy Petr Došek.

Podle jeho slov byl smysl naplněn. Žáci získali vědomosti o kontinentu, který nám Středoevropanům není zase tak blízký. „S velkým ohlasem se akce setkala i u velvarské veřejnosti. Rodiče ocenili výkony svých dětí. Jednotlivá stanoviště si jim moc líbila. Pro všechny byl asijský den přínosem," uzavřel ředitel.