Odkud je takové množství vašich jachtařů?
Drvota:
Naprostá většina jich je z Kladenska, ale někteří jsou i z Prahy–západ nebo Rakovnicka.

Jakých závodů jste se v loňském roce zúčastnili?
Drvota:
Závodů je celá řada. Naši členové byli na startu přibližně šedesáti z nich, v různých kategoriích.
Vinkl: Za zmínku určitě stojí například účast na mezinárodním mistrovství Švédska, mistrovství světa masters, tedy účastníků nad čtyřicet let věku, Daniel Vinkl byl na mistrovství Evropy dospělých ve Varně a Pavel Korych absolvoval mistrovství světa juniorů v olympijské třídě Finn, které se konalo na Balatonu.

Kterým úspěchem se můžete nejvíce pochlubit?
Drvota:
Daniel Vinkl na mistrovství ve Varně obsadil dvacáté místo, což je v silné konkurenci, která zde byla, obrovský úspěch.

Jak jste na tom s mládeží?
Vinkl:
Na Záplavách trénuje šest dětí ve své třídě Optimist. Postupně se připravují na přechod do vyšších tříd, které je čekají v dospělých kategoriích.

Z vašich odpovědí vyplývá, že kladenské lodě nezávodí jen na hladinách jezer, ale i na mořích.
Vinkl:
Ano, dvakrát až třikrát ročně se na víceposádkové lodi účastníme některých regat. Pravidelně jezdíme Kornati Cup.
Drvota: Rakouští jachtaři ho každoročně pořádají v chorvatské střední Dalmácii. V minulosti jsme zde už dvakrát získali stříbrnou pozici. Loni jsme v konkurenci zhruba šedesáti lodí skončili čtvrtí.
Vinkl: Zapomenout nesmíme ani Českou námořní rallye, kde jsme loni i předloni shodně obsadili čtvrté místo.

Takže mezi ´mořskými vlky´ nejste žádní nováčci.
Drvota:
Kladenští jachtaři vyplouvají na moře už od roku 1977. Ačkoli jsme tehdy měli proti dnešku ´dřevěné lodě´, dokázali jsme s nimi objet například Shetlandské ostrovy nebo jsme byli na Orknejských ostrovech.

Jakou největší námořní loď některý z vašich členů vlastní?
Vinkl:
Nejdelší měří sedmatřicet stop, tedy přibližně jedenáct a půl metru. Závody na ní jezdí osmičlenná posádka.

Jaké závody pořádáte vy, třeba právě na domácí hladině Turyňského rybníka?
Vinkl:
Pořádáme ročně asi šest závodů. U nás bývají slušné větrné podmínky, ale Turyňský rybník už modernímu jachtingu moc nevyhovuje svými rozměry. Jeden ze závodů českého poháru, jehož organizace nám byla svěřena, jsme proto loni uspořádali v Jesenici u Chebu.
Drvota: Dostalo se nám ale velké cti, takže vedle závodu českého poháru, který poprvé v polovině května uskutečníme na Turyňském rybníku, uspořádáme opět na vodní nádrži v Jesenici také jeden z výše hodnocených závodů českomoravského poháru.

Jak finančně náročný je jachting?
Vinkl:
Zpočátku je samozřejmě nutné investovat zejména do vybavení a lodě. Když to porovnám třeba s hokejem a tenisem, neboť tyto sporty moje děti dělaly, je to srovnatelné. Pak určitě něco stojí i cestování, ale to se týká především námořního jachtingu. Jinak je to spíše časově náročný sport zabírající v sezoně většinu víkendů.

A jak tráví jachtaři dovolenou?
Vinkl:
Jak jinak než na vodě na jachtě. Jinak to ani nejde.

Máte nějaká vysněná místa, kam byste se chtěli plavit?
Vinkl:
Pro každého jachtaře je určitě výzvou překonání Atlantického oceánu…
Drvota: …nebo obeplutí mysu Horn.

Jak dlouho trvá jachtařská sezona?
Drvota:
Od poloviny dubna do poloviny října.

S jakými plány vstoupíte do té nadcházející?
Drvota:
Kromě zmíněného pořadatelství závodů českého a českomoravského poháru bychom se rádi vrátili na medailové pozice v Kornati Cupu. Uvažujeme i o pronájmu další lodi, s níž bychom se mohli účastnit některých regat. Hodláme podporovat naše závodníky účastnící se špičkových mistrovství Evropy nebo světa. Je toho poměrně dost.

Pokud je někdo, koho jachting láká, kam se může obrátit o radu nebo další informace?
Drvota:
Kdykoli mi může zavolat na telefon 603 215 844 nebo napsat na mailovou adresu drvota@meuslany.cz.
Vinkl: v posledních třech letech nám přibylo hodně nových mladých členů s kvalitními loděmi, kteří se neustále zlepšují a postupně dosahují stále lepších výkonů.
Drvota: Ze 173 jachtařských klubů registrovaných v České republice, jsme v současnosti na desátém místě.

Jaké výhody členství v klubu přináší?
Vinkl:
Jsou to především znalosti, které mohou zkušení členové nováčkům zdarma a ochotně předat. Pomůžeme jim mimo jiné i s přípravou k získání oprávnění řídit námořní loď a podobně, a to po teoretické i praktické stránce.

Yacht Club Kladno existuje 45 let. Základnu a loděnici má na břehu Turyňského rybníka zvaného Záplavy. Klub tvoří 52 členů, z nich se jich více než desítky aktivně účastní různých závodů na osmatřiceti okruhových i námořních lodích.