Autobusy jsou objednány podle kapacity v několika kategoriích. Jedenáct velkokapacitních kloubových autobusů bude nasazeno na linku 307 z Unhoště do Prahy, Zličína a na linku 609 z Kladna do Slaného. „Devět prodloužených patnáctimetrových autobusů zajistí frekvenci na trase ze Stochova přes Unhošť do Prahy, při přípravě integrace jsou tyto linky vedeny pod pracovními čísly 365 a 386. Šest třídveřových autobusů standardní délky 12m v městském provedení bude jezdit na linkách městské dopravy v Kladně. Do příměstské dopravy v okolí Kladna zařadíme také šest standartních autobusů v provedení Low-entry. Naším cílem je po zařazení těchto autobusů snížit v roce 2020 průměrné stáří všech provozovaných autobusů pod hranici šesti let,“ řekl ředitel kladenské ČSAD MHD Ludomír Landa.

Městskou dopravu v Kladně budou jako kmenová vozidla zajišťovat od příštího rok pouze bezbariérové autobusy. „Vozidla staršího provedení se schody při nástupu a výstupu využijeme pouze při výpadku kmenových autobusů z důvodu údržby nebo opravy nebo jako doplnění poptávky v době dopravní špičky,“ dodal ředitel. Na regionálních linkách se cestující budou s autobusy se standardní výškou podlahy ještě setkávat, a to zejména na linkách s delší dobou jízdy.