Barbershop - luxusní salon vybavený stylovým nábytkem je určený výhradně mužům, kteří podnik vyhledávají pro poskytované nadstandardní služby tamních lazebníků pečujících o jejich vlasy vousy či pokožku obličeje, začíná v těchto dnech prakticky od nuly.

ON-LINE reportáž ke koronaviru najdete ZDE

Přestože si majitelé barbershopu Filip Najmon společně s Miroslavem Šůchou vytvořili za rok a půl existence salonu v největším středočeském městě Kladně stálou klientelu, vládní opatření se rozvolňují jen velmi pomalu a jejich zákazníci mají v těchto dnech řadu starostí hlavně s tím, jak postavit na nohy své vlastní podnikání.

Majitelé salonu přesto věří, že jejich podnik, nabízející mužům především jedinečný zážitek a relaxaci, přežije a budou ho společně provozovat i nadále.

„Pochopitelně i k nám musí klienti nyní přicházet s rouškami, ale přesto jim chceme nabídnout dostupný komfort. Máme k dispozici celkem tři křesla a každému věnujeme vyhrazený čas. U nás se nespěchá, ani nečeká ve frontě. Každému klientovi věnujeme takovou dobu, jakou si procedura žádá. Každý, kdo k nám přijde, si péči dokonale užije,“ zdůrazňuje Filip Najmon. Zavedeni jsou zde na dospělé muže i malé gentlemany.

I když by se otevření luxusního podniku pro muže mohlo jevit v Kladně v mnohém riskantním počinem i před pandemií, Filip se pro barbershopy nadchnul před časem v Austrálii a od první chvíle věděl, že takové služby by rád poskytoval mužům v českém prostředí.

Kdo by si myslel, že první provozovnu otevře nejprve v hlavním městě, je na omylu. „Kladno bylo jako první. Až potom jsme vstoupili na trh do Prahy. Je pravda, že naši klienti patří spíše k movitějším a rekrutují se nejčastěji z řad různých manažerů, ovšem nezřídka k nám přicházejí i muži z běžných profesí, kteří si prostě péči o vlasy a vousy chtějí vychutnat jiným způsobem,“ podotýká Filip Najmon.

Někteří klienti přijdou na základě woucheru – poukazu, který obdrží například od své partnerky jako dárek. Nejen péče o vlasy a vousy, ale i špičková italská kosmetika, je součástí komplexní služby.

V křesle, v péči barbera – lazebníka, si při návštěvě salonu klient odpočine, osvěží nápojem dle vlastního výběru. Pánům zde rádi nabídnou i kvalitní whisky. Hodina nebo jen půl je určena pouze klientovi, jenž je oproštěn od starostí okolnıho světa a diskutovat může i nemusí na různá témata.

Návštěva barbershopu je zkrátka nevšedním zážitkem, kde se postarají každému gentlemanovi o novou image za pomoci špičkového náčiní, včetně jednorázových holicích shavett.

„Každý muž touží čas od času po proměně a u nás mají pánové jedinečnou příležitost ke změně účesu, barvy, úpravě vousů. V barbershopu si můžete nechat provést také hair tatoo na vlastní přání, což je vyholení zvoleného motivu ve vlasech,“ dodává Filip Najmon.

Barbershop je podle něj tak trochu i návratem ke starým časům, kdy návštěva holiče bývala pro muže ještě před několika desetiletími naprostou samozřejmostí.

„Můj dědeček mi nejednou vyprávěl, jak chodil k holiči, který o něj bezvadně pečoval a kde pokaždé probrali veškeré aktuální dění. To se mi vždycky moc líbilo, takové prvorepublikové salony. Jenže se tohle povolání příchodem moderní doby a elektrických holicích strojků vytratilo a jsem proto rád, že mohu navázat na dávnou tradici a navíc o několik úrovní výš, jako je to dnes běžné například v anglicky hovořících zemích,“ uzavřel Filip Najmon.