„Pomoc při zajištění administrativy při očkování je naprostou samozřejmostí. Vládní opatření nám nařídilo omezit úřední hodiny a nastavilo další bezpečnostní pravidla. Přestože jsme nuceni opatření respektovat, vyřizujeme potřeby občanů i mimo aktuálně stanovené úřední hodiny, a to nejen v Centru správních agend, pro které funguje on-line rezervační systém, ale lidé se mohou objednávat telefonicky i na většinu ostatních pracovišť magistrátu. Jedno z bezpečnostních pravidel, které jsme nuceni respektovat, je rozdělení zaměstnanců do skupin, aby se nepotkali. A právě zde jsme našli prostor, jak nemocnici pomoci v zabezpečení chodu očkovacího centra,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf.

Odstraňování rampouchů z říms slánského divadla.
OBRAZEM: Pozor na padající rampouchy, člověka mohou i usmrtit

Na přepážkách v očkovacím centru se za stávající situace budou střídat vždy jen ti zaměstnanci města, kteří by ve stejnou dobu nemohli vykonávat práci na svém pracovišti. Výpomoc proto nijak nezasáhne do chodu úřadu. Vzhledem k odpovědnému přístupu zaměstnanců města pomoci přetíženému zdravotnímu systému je magistrát schopen zajistit po administrativní stránce chod očkovacího centra i v případě rozvolnění vládních opatření a vrácení standardních úředních hodin.

„Pro zaměstnance je výpomoc v očkovacím centru zcela dobrovolná, o to více jsem byl překvapený a skutečně potěšený, kolik lidí na výzvu reagovalo. V současné době se v objektu bývalého plicního oddělení střídají denně čtyři pracovníci, dva na každé očkovací místo,“ řekl tajemník kladenského magistrátu Zdeněk Slepička a dodal, že po rozšíření kapacity centra je město připraveno zajistit po administrativní stránce i další místa.

Kvůli technické závadě je v tuto chvíli odstavena zhruba třetina všech elektrických jednotek CityElefant. Ilustrační foto.
Sníh odstavil třetinu pražských CityElefantů, řada spojů nejede

Zaměstnanci města již od poloviny ledna pomáhají seniorům starším 80 let s registrací k očkování. Denně vyřídí v průměru na speciálně k tomu určené kontaktní lince 601 621 621 přes sto hovorů. „Linka funguje perfektně, což dokládají i poděkování nejen od seniorů, ale i od jejich rodinných příslušníků,“ vyjádřil potěšení nad novou smysluplnou službou Zdeněk Slepička.