„Elektrobusy pokrývají linku 610, která vyjíždí ze zastávky Tržnice v Kročehlavech a přes Sítnou, Central a náměstí Starosty Pavla do konečné zastávky Zádušní,“ informoval kladenský primátor Milan Volf. „Elektrobusy jsou vybaveny moderními technologiemi, od bezpečnostních po informační. Samozřejmostí jsou podmínky pro usnadnění přepravy hendikepovaných cestujících, vnější a vnitřní informační systém pomáhá i slabozrakým. I maminky s kočárky mohou využít výklopnou plošinu u vstupních dveří. Komfort uvnitř vozidla zajišťuje nízkopodlažní provedení, klimatizace a například i možnost připojení na síť WiFi,“ dodal Wolf.

Kapacita jednoho elektrobusu je 86 osob, z toho je 28 míst k sezení a 58 k stání. Délka elektrobusu je 11 metrů a šířka 2,5 metru. Elektromotor je schopen dosáhnout maximálního výkonu 142 kW. „Na jedno plné nabití ujede vůz při rychlosti 80 km/h zhruba 180 kilometrů, přičemž rekuperací se zvyšuje délka dojezdu o dalších cca 20 procent. V areálu garáží jsme vybudovali dvě dobíjecí místa. Elektrobusy dobíjíme v noci, plného stavu nabití dosáhnou za šest hodin,“ uvedl provozní ředitel společnosti ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Pokud se nové elektrobusy osvědčí, plánuje město Kladno spolu s dopravcem pořízení dalších šestnácti elektrobusů už v roce 2023 pro nasazení na páteřní linky 603 a 606.

Kromě toho jsou v Kladně používány v dopravě i autobusy na stlačený zemní plyn – CNG. „Aktuálně jich máme 151 a jsme tak největším provozovatelem autobusů na zemní plyn ve Středočeském kraji. Standardní autobus ujede na jedno tankování až 600 kilometrů. Čerpací stanice, která je v areálu firmy, slouží i veřejnosti,“ uzavřel ředitel ČSAD MHD.