„Elektrobusy pokrývají linku 610, která vyjíždí ze zastávky Tržnice v Kročehlavech a přes Sítnou, Central a náměstí Starosty Pavla do konečné zastávky Zádušní,“ informoval kladenský primátor Milan Volf. „Elektrobusy jsou vybaveny moderními technologiemi, od bezpečnostních po informační. Samozřejmostí jsou podmínky pro usnadnění přepravy hendikepovaných cestujících, vnější a vnitřní informační systém pomáhá i slabozrakým. I maminky s kočárky mohou využít výklopnou plošinu u vstupních dveří. Komfort uvnitř vozidla zajišťuje nízkopodlažní provedení, klimatizace a například i možnost připojení na síť WiFi,“ dodal Wolf.

Kapacita jednoho elektrobusu je 86 osob, z toho je 28 míst k sezení a 58 k stání. Délka elektrobusu je 11 metrů a šířka 2,5 metru. Elektromotor je schopen dosáhnout maximálního výkonu 142 kW. „Na jedno plné nabití ujede vůz při rychlosti 80 km/h zhruba 180 kilometrů, přičemž rekuperací se zvyšuje délka dojezdu o dalších cca 20 procent. V areálu garáží jsme vybudovali dvě dobíjecí místa. Elektrobusy dobíjíme v noci, plného stavu nabití dosáhnou za šest hodin,“ uvedl provozní ředitel společnosti ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Zimní stadion ve Slaném, kontrolní den, červenec 2021.
Rozpočtář chyboval ve výpočtu, oprava střechy slánského zimáku je zastavena

Pokud se nové elektrobusy osvědčí, plánuje město Kladno spolu s dopravcem pořízení dalších šestnácti elektrobusů už v roce 2023 pro nasazení na páteřní linky 603 a 606.

Kromě toho jsou v Kladně používány v dopravě i autobusy na stlačený zemní plyn – CNG. „Aktuálně jich máme 151 a jsme tak největším provozovatelem autobusů na zemní plyn ve Středočeském kraji. Standardní autobus ujede na jedno tankování až 600 kilometrů. Čerpací stanice, která je v areálu firmy, slouží i veřejnosti,“ uzavřel ředitel ČSAD MHD.