„Předložená řešení spojení Prahy s letištěm a Kladnem jsme posuzovali z hlediska náročnosti budoucího provozu na železniční trati, od které se budou odvíjet investiční náklady na výstavbu. Zároveň musíme počítat i s tím, že dojde ke zvýšení požadavku na úhradu prokazatelné ztráty z provozu regionální dopravy. Rozhodli jsme se proto pro variantu navrhující rychlou a ucelenou realizaci stavby v celé trase Masarykovo nádraží až Kladno," řekl hejtman Miloš Petera. Dodal, že takto významné dopravní spojení není možné zajišťovat systémem takzvané vlakotramvaje (pozn.: železniční doprava lehkými osobními vozy).

Hejtman také upřesnil, že předložené varianty spojení se liší především způsobem napojení na letiště. „Všechny vycházejí z využití železniční trati Dejvické (Masarykovo nádraží – Kladno) nebo Jinonické, (Praha-Hlavní nádraží – Smíchov – Hostivice – Rudná u Prahy), doplněné o novou kolejovou spojku na letiště. Většina variant také obsahuje vybudování nových železničních zastávek Praha-Výstaviště, Liboc a Dlouhá Míle," přiblížil návrhy spojení hejtman.

Varianta schválená Středočeským krajem (s označením R1) představuje plně dvoukolejnou trať Dejvická, kterou jsou do Prahy Masarykova nádraží vedeny všechny vlaky od letiště jezdící s intervalem deset minut, od Kladna s intervalem třicet minut u osobních vlaků a třicet minut u spěšných vlaků. Kraj tímto rozhodnutím také podporuje vybudování už jmenovaných nových železničních zastávek s dopravním terminálem a parkovištěm, i možnost protažení tramvajové trati od Divoké Šárky přes pražské sídliště Dědina k terminálu Dlouhá Míle.

„Vzhledem k tomu, že varianta R1 neobsahuje přímé vlakové spojení Kladno – letiště Václava Havla Praha, požadujeme tudíž také ponechání otevřené možnosti dobudování této kolejové spojky v následné fázi výstavby," uzavřel hejtman Petera.