„Jsem sama doma a mám strach,“ telefonuje devítiletá Katka na Linku důvěry v Kladně. Aparát na druhé straně svírá v ruce odborník, který se snaží dívce pomoci. Tak začíná jeden ze simulovaných příběhů na internetových stránkách uvedené Linky důvěry (LD). Jsou jednou z novinek, které ve čtvrtekpředstavili její zřizovatel z občanského sdružení V.O.D.A. Jiří Holý a ředitelka LD Denisa Kleinerová.

„Podstata Linky důvěry spočívá v zajištění preventivní i krizové pomoci těm, kteří se ocitnou v nouzi. Volajícím klientům nabízíme telefonický kontakt za účelem rozhovoru o aktuálních problémech neodkladného nebo naléhavého charakteru,“ sdělil Jiří Holý.

„Nově v září nabídneme internetové poradenství. Klient může na webových stránkách linky zaslat dotaz prostřednictvím elektronické pošty a náš pracovník mu do osmačtyřiceti hodin odpoví. Kromě toho zde má také možnost zdarma volání přes Skype,“ nastínila Denisa Kleinerová.

Mezi výhledové plány LD patří vytvoření psychosociálního týmu vyjíždějícího k událostem, při nichž je potřeba zásahu například psychologa, například u vážné dopravní nehody.

Linka důvěry Kladno, která má nepřetržitý provoz, byla spuštěna počátkem září 1995. Přibližně z devadesáti procent se na ni obracejí ženy, nejčastěji je pak zastoupená věková skupina od 30 do 39 let.

Linka důvěry Kladno:

tel.: 312 684 444 (nonstop)
mobil: 777 684 444 (nonstop, na SMS není reagováno)
skype: linka.duvery.kladno
e–mail: ldkladno@ldkladno.cz
internet: www.ldkladno.cz