Dívka se tímto probojovala do republikového kola. Porotu zaujala motem: „Jméno ani tvář nejsou důležité, důležitá je myšlenka a názor".
Soutěžící dále hovořily například o dobrovolnictví či rozdílu mezi slavnými mediálními hrdiny a obyčejnými hrdiny všedního dne.

Jedna ze studentek vyprávěla svůj příběh, který začínal v momentě, kdy přihlížela tomu, jak se topí její vlastní bratr. „
Podle studentky Karin Vrbové z mělnické zdrávky jsou pro ni největší hrdinky maminky, které se starají každý den o své děti. A co teprve maminky, které se starají o ty postižené.

Vymění svůj život za pohodlí dítěte," řekla mělnická studentka. Do protikladu postavila matky, které mentálně retardované děti odloží do ústavu, protože péči o ně nezvládají, a jsou za to mnohdy pranýřovány.

„Nejsou i ony hrdinky, že dokázaly udělat ten krok?" táže se Vrbová.
Psychologická olympiáda je pro studenty hlavně zkušenost s prezentací před publikem a zároveň možnost, jak vyjádřit svůj názor. Každá práce je jiná," líčí učitelka Lenka Matějčíková, členka psychologické komise pro Středočeský kraj, díky jejíž iniciativě se před třemi lety také střední Čechy zapojily do tohoto ojedinělého klání.

V letošním středočeském kole tak nakonec zvítězila Martina Kašpárková z kladenské zdrávky a postoupila do celorepublikového finále, které se koná v Liberci. Druhé místo obsadila Michaela Žohová ze Střední zdravotnické školy v Kolíně a Kateřina Fenzelová z Mělníka.

Kromě zmiňovaných dívek o postup do českého finále bojovaly samozřejmě také Nymburačky a studentky z Berouna a Mladé Boleslavi.
„Prezentaci a povídání k tématu hodnotila tříčlenná odborná komise," popsala Lenka Matějčíková.

Vítěze vybírala Veronika Křičková, oblastní ředitelka občanského sdružení Fokus Mladá Boleslav, grafoložka a poradkyně Gabriela Šimková a Renata Frendlová z občanského sdružení Centrum pro všechny.

„Zdravotník musí lidem nějakým způsobem porozumět, když s nimi denně pracuje. Ale musí rozumět také sám sobě. 
Psychologie a celá psychologická olympiáda není jen o porozumění problémům cizích lidí, ale má smysl i v tom, že si člověk uvědomí a vytřídí své názory a postoje," uzavírá zkušená učitelka.