„Klienti tu budou rovněž přebírat parkovací průkazy označující vozidla přepravující osoby ZTP,“ připomněl mluvčí města Vít Heral, podle kterého je nové magistrátní pracoviště přizpůsobeno potřebám hendikepovaných osob. „Objekt, kde před pár lety skončila provoz neslavná ubytovna, má pro veřejnost výhodnou polohu. Nachází se v těsné blízkosti autobusového uzlu na náměstí Svobody,“ dodal.

„Podařilo se nám udělat definitivní tečku za problematickou ubytovnou. Příhodně umístěná a zároveň historicky významná budova Merkur v centru města konečně našla smysluplné využití, protože služby Czech POINT jsou velmi žádané. Nové klientské centrum zvýší komfort služeb pro všechny Kladeňáky,“ řekl s poděkováním majiteli objektu kladenský primátor Milan Volf.

Nová pobočka ověřování a CzechPOINT ve Vašatově ulici 1499 doplní šest stávajících, které magistrát provozuje v budově radnice na náměstí Starosty Pavla, v Městském informačním centru v ulici T. G. Masaryka, v Centru správních agend na náměstí Svobody, v místních úřadovnách ve Švermově a v Dubí a v nákupním centru Oaza v Kročehlavech.

Centrum v bývalém Merkuru bude mít otevřeno pět dní v týdnu, stejně jako je tomu například v Oaze. Sobotní provoz od 9 do 13 hodin mohou lidé nadále využívat v Městském informačním centru na hlavní pěší zóně v ulici T. G. Masaryka.

Služby pracovišť kladenského magistrátu jsou hojně vyhledávané. Celkem provedla loni v oblasti ověřování a CzechPOINT 24 550 úkonů. Většinu z nich, přes 20 tisíc, tvořila právě ověření podpisů a shody listin. Výpisy nejčastěji klienti požadovali z rejstříku trestů, šlo o 1466 potvrzení. Přes 550 lidí si nově založilo datovou schránku. O konverzi dokumentů zažádalo více než 1300 klientů.