Například na trati Kralupy nad Vltavou – Kladno došlo k několika změnám, které mají za cíl rozšířit a zlepšit dopravní obslužnost.

„O víkendech nově jedou čtyři vlaky navíc mezi kladenským hlavním nádražím
a Kladnem-Ostrovcem. Z Ostrovce až do Prahy a opačně tak jezdí osobní vlak každou hodinu. Jedná se o prodloužení spojů, které dosud končily nebo začínaly na hlavním nádraží v Kladně," informoval mluvčí Českých drah Petr Pošta.
Z Ostrovce vyjíždějí tyto vlaky ve 13.21, 15.21, 17.21 a 19.21 hodin, opačně ve 13.29, 15.29 a 17.29 hodin.

Do Ostrovce je o víkendech a svátcích nově prodloužen také jeden vlak z Rakovníku 
s odjezdem z kladenského hlavního nádraží v 13.11 hodin. Ranní osobní vlak z Kralup do Kladna jede v pracovní dny nově přibližně o 15 minut později s odjezdem z Kralup 
v 6.38 hodin a příjezdem do Kladna v 7.21 hodin. „To více vyhovuje zejména školákům a studentům," poznamenal k tomu mluvčí.

Na trať z Hostivice do Středokluk se po 11 letech vrací pravidelná železniční doprava. Poslední takový osobní vlak zde vyjel v prosinci 2004.
„Cestující tu v posledních letech vozil jen letní turistický cyklovlak. Středočeský kraj objednal sedm párů vlaků, čtyři v ranní špičce a tři odpoledne. Všechny pojedou denně," sdělil Petr Pošta.

Na trati z Prahy do Hostivice a Rudné u Prahy jsou všechny vlaky posunuty přibližně 
o půl hodiny. Důvodem jsou přípoje v Rudné. Přestupy 
v Hostivici ve směru od a do Kladna, na které jsou cestující zvyklí, však zůstanou zachovány, jen s tím rozdílem, že přestupové vazby jsou na zastávkové osobní vlaky místo rychlíků nebo spěšných vlaků.