Bývalá výpravní budova na železniční zastávce Kladno-město byla z velké části odstraněna a nahrazena novým objektem, který bude sloužit jako zázemí pro provoz trati a cesující.

Aktuálně vznikající nástupiště se posunula o několik desítek metrů směrem ke Sletišti blíže k mostu u nemocnice, kde vzniká nový přestupní terminál mezi autobusovou a vlakovou dopravou. Nyní probíhá zastřešování nástupišť, výstavba autobusových zastávek, budování schodišť a bezbariérových výtahů.

| Video: Youtube

Podle plánu Správy železnic by se vlaky na trať měly vrátit od 1. srpna. Jedná se o rekonstruovaný úsek mezi Brandýskem a kladenským hlavním nádražím.

"Celková cena díla přesahuje 8,5 miliardy korun. Jde o nejdelší úsek ze série staveb, které mají propojit centrum Prahy, Kladno a Letiště Václava Havla," uvádí ve své zprávě podnik Správa železnic.

Projekt modernizace trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno zahrnuje především zdvoukolejnění a časem i elektrizaci. Rychlost vlaků by se měla zvýšit v některých místech až na 145 km/h, modernizací procházejí stanice a zastávky. Stavba je rozdělena na tři úseky.