Ředitelka Správy Praha (ŘSD) Iva Chalupová uvedla, že zakázka na nový most byla vysoutěžena za 26 milionů bez DPH. Bude založen na pilotech s nosnou železobetonovou konstrukcí.

Kvůli tomu, že se pod mostem nacházejí inženýrské sítě, včetně teplovodu, bude zapotřebí při demolici zvolit šetrný způsob. „Na rozdíl od jiných mostů, které se zbourají v jednom kuse, se u této stavby musí nosníky rozřezat na jednotlivé části,“ podotkla ředitelka.

Stavba si vyžádá dopravní komplikace. Objížďka pro osobní vozy vede přes Pražskou ulici. Nákladní vozidla jezdí přes Stehelčeves a Vrapice.

Že je most v bídném stavu, potvrdily testy kvality betonu. „Ukázaly, že jeho kvalita je nedobrá. Do mostu navíc zatéká. I to se podepsalo na degradaci,“ potvrdil Jiří Hlavatý, ředitel Úseku kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic.