Například v pátek zůstal stát jeden kloubový autobus u budovy bývalého okresního úřadu v Kladně. Zamrzla mu vodní soustava. Společnost ČSAD Kladno má ve svém vozovém parku také autobusy na plyn. Jak ty zvládají teploty přes minus patnáct stupňů?

„Zatím jsme žádný problém neměli ani s plynem ani s naftou, sledujeme předpovědi a pohonné hmoty bereme upravené tak, aby snesly větší mrazy. Spoje na plyn máme první zimu, tak zkoušíme, co vydrží,“ řekl Kladenskému deníku ředitel firmy Ludomír Landa.

Cestující se o své spoje bát nemusí. Pokud by se stalo, že by autobus nenastartoval či někde uvízl, je vždy připraven vyjet jiný šofér. Mrazivý přelom ledna a února se ČSAD Kladno prodraží, jelikož musí ve vozech více topit a tím stoupá spotřeba.

„Náklady jsou mnohem dražší, jelikož musíme zprovozňovat i přídavná topení,“ dodal Landa.

Vrásky na čele mají také železničáři. Vlivem mrazu jsou totiž koleje křehčí a jejich sváry jsou v tahu více namáhány smršťováním. Tak se stane, že prasknou.

Podle informací Pavla Hally, mluvčího Správy železniční a dopravní cesty, museli takový lom ve sváru spravovat ve čtvrtek ráno na trase z Kladna do Kamenných Žehrovic.

Krizové plány spřádají také České dráhy. „Věnujeme zvýšenou pozornost otopným systémům a vodnímu hospodářství ve vozidlech, přidáváme aditiva do nafty a máme připravené krizové plány pro případ poruch,“ uvedl Radek Joklík z tiskového oddělení.