„Naším cílem je ve skanzenu obnovit provoz někdejší dráhy. V letošním roce bychom měli postoupit o sto metrů dál. Tento týden se nám podařilo získat čtyři sta kusů pražců z pražského metra. Kus za symbolickou jednu korunu. Práce postupují pomalu a vše je závislé i na dalších komponentech a hlavně dieselové lokomotivě ze šedesátých let minulého století. Ta nyní prochází rekonstrukcí. Mašina je majetkem Jana Marka ze spolku,“ řekl kurátor sbírek Tomáš Voldráb z HSM.
Renovace lokomotivy potrvá ještě zhruba rok, než se budou moci po Mayrovce projet první návštěvníci. V příštích etapách mají na Mayrau v plánu, že úzkokolejka naváže na sousedící obnovenou železniční vlečku, kam si budou moci lidé přestoupit do jiného vlaku.
Zaniklá železniční vlečka byla v roce 2014 obnovena díky úsilí jiných nadšenců z Muzea dopravní techniky Slaný. Od té doby je používána pro cestující zážitkovým vlakem, který je příležitostně do Vinařic vypravován z Prahy.