„Dvakrát jsem v minulých dnech přišla na úřad zhruba v půl páté, ale vyjel mi lísteček s omluvou, že mě už nestačí obsloužit, protože mají mnoho klientů. Když jsem nepochodila potřetí, kdy jsem tam šla už na půl devátou, ostatní mi poradili, ať přijdu čekat už od šesti hodin před budovu. Jinak se na mě prý řada nedostane,“ vyprávěla Kožišková.

Kladeňačka opravdu dala na doporučení a v šest hodin si před centrem správních agend rozložila židličku.

„Vzala jsem si s sebou knihu a pití, abych ty dvě hodiny čekání využila,“ řekla Kožišková, jež si stěžovala i na počet zaměstnanců. „Dohromady jsou tam dvě pracovnice: jedna vyřizuje žádosti a druhá vydává nové doklady, což je na největší středočeské město málo,“ dodala.

Podle slov Barbory Kožiškové jsou úřednice velmi milé a dokáží poradit, ovšem je na ně velký tlak. „Dozvěděla jsem se, že jedna slečna zde i omdlela a musela pro ni přijet záchranka,“ sdělila Kožišková.

Online booking sice funguje, ovšem když ho zkoušela, žádný z volných termínů a časů jí nevyhovoval zejména kvůli práci.

„Nejhorší je, že jsem musela na úřad znovu, protože jsem něco zkazila. Opět jsem si vzala židličku a pousmála jsem se nad tím, že přede mnou byla paní, která ji také měla s sebou,“ uvedla Kožišková.

Podle vedoucí správního odboru kladenského magistrátu Taťjany Kostkové se fronty tvoří kvůli letní sezoně a ještě ke všemu se měnila legislativa.
„Skutečně byly dny, kdy jsme odbavovali velké množství lidí a tudíž jsme nestíhali další příchozí. Je vidět, že už v dnešních dnech to není tak razantní. Musím ale zmínit, že většina lidí nechává zrovna zařizování nových pasů na poslední chvíli,“ prozradila Kostková s tím, že jeden úkon pracovnici trvá v průměru dvacet minut, ale některé z nich i déle.

„Ještě dodám, že počet kabinek rozdělilo ministerstvo vnitra podle počtu obyvatel ve městě, takže Kladno může celkem využít pouze tři,“ uzavřela Kostková.