V rámci probíhající rekonstrukce trati Kladno – Praha byl v budově kladenského nádraží proveden průzkum za pomoci kopaných sond, který bylo z technických důvodů možné realizovat až po úplném vyklizení objektu.

Zdroj: Deník/ Kateřina Nič Husárová

„Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu oproti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Novostavba nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor. Bude také lépe situovaná; odbavovací hala by měla stát blíže podchodu.

Vizualizace možné podoby budoucího hlavního kladenského nádraží.Vizualizace možné podoby budoucího hlavního kladenského nádraží.Zdroj: se souhlasem Správy železnic

„Když se ukázal skutečný stav původní budovy, rozhodli jsme se s kolegy ve vedení města jednoznačně podpořit nové, moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf s tím, že naplňuje podmínku města, aby nová budova měla co nejvyšší architektonickou kvalitu a odpovídala moderním požadavkům.

Také deváťáci ze ZŠ Kladno, Cyrila Boudy se intenzivně připravují na letošní přijímačky. Na snímcích úlohy z matematiky.
Kladensko: Na jakých základních školách žáci nejlépe zvládají přijímačky

Správa železnic nyní naváže na koncepční studii od studia Jakub Cigler Architekti přípravou projektové dokumentace. Následovat bude soutěž na zhotovitele stavebních prací.