V rámci probíhající rekonstrukce trati Kladno – Praha byl v budově kladenského nádraží proveden průzkum za pomoci kopaných sond, který bylo z technických důvodů možné realizovat až po úplném vyklizení objektu.

Kladenské nádraží. Podle původních plánů měla budova projít celkovou rekonstrukcí. | Video: Deník/ Kateřina Nič Husárová

„Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu oproti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Novostavba nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor. Bude také lépe situovaná; odbavovací hala by měla stát blíže podchodu.

close Vizualizace možné podoby budoucího hlavního kladenského nádraží. info Zdroj: se souhlasem Správy železnic zoom_in Vizualizace možné podoby budoucího hlavního kladenského nádraží.

„Když se ukázal skutečný stav původní budovy, rozhodli jsme se s kolegy ve vedení města jednoznačně podpořit nové, moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf s tím, že naplňuje podmínku města, aby nová budova měla co nejvyšší architektonickou kvalitu a odpovídala moderním požadavkům.

Správa železnic nyní naváže na koncepční studii od studia Jakub Cigler Architekti přípravou projektové dokumentace. Následovat bude soutěž na zhotovitele stavebních prací.