V názorech na péči, kterou poskytuje Oblastní nemocnice Kladno, nejsou Kladeňáci zajedno. Zatím co některým se už při vyslovení jejího názvu zježí chlupy na rukou, druzí pochvalně pokyvují hlavou a tvrdí, že jsou se zařízením více méně spokojeni.
Výsledky nedávno provedeného průzkumu spokojenosti pacientů, který provedla firma STEM/MARK , však znovu potvrdily, že skončila na poslední páté příčce.

„Nechci nikomu sahat do svědomí, ale mám o této statistice své mínění. Pochybuji o tom, jakým způsobem se uskutečňuje sběr dat, ale především se domnívám, že není správně porovnávat nemocnice s naprosto odlišnými parametry, ať už jsou to počty lůžek, provedených výkonů, nebo primariátů,“ sdělil ředitel kladenské nemocnice Otakar Mareš s tím, že pro účely vylepšení péče si nemocnice vede vlastní a podrobnější statistiku již několik let.
„Nejsme samolibí, abychom si mysleli, že není co zlepšovat, to je vždy. Ale pokud se někdo domnívá, že zlepšení přijde okamžitě například po nástupu nového ředitele, je na velkém omylu. Změny, ať už v postoji k pacientovi nebo jiné, jsou dlouhodobým procesem,“ dodal ředitel.

Pro vedení tohoto zařízení to však není žádný důvod k zoufání. Potvrzuje to i náměstek středočeského hejtmana pro oblast zdravotnictví Josef Kantůrek. „Podstatné je, že se kladenská nemocnice stala skokanem roku, tedy zaznamenala největší zlepšení,“ připomněl Kantůrek.

„Počet pacientů oproti loňsku neklesl, lidé se k nám nebojí chodit,“ připomněla hlavní sestra Stanislava Vaňková s tím, že rozhodně nemá pocit, že by svou nemocnici musela obhajovat.

Agentura provedla podobný výzkum už před rokem a srovnání výsledků vyznívá pro pacienty velmi nadějně. U všech nemocnic statistici hlásí zlepšení. „Velký posun jsme zaznamenali především u kategorií jako respekt, ohled a úcta, informovanost pacientů, dostatek soukromí či citová opora. To dokazuje, že se v nemocnicích výrazně zlepšuje klima,“ shrnul Tomáš Raiter ze STEM/MARK. Připomněl také, že v celkovém srovnání dosáhly oblastní nemocnice ve středních Čechách lepších výsledků než nemocnice fakultní.

Cílem šetření nebylo měřit kvalitu léčby ani stanovit míru obliby jednotlivých zařízení. Na základě rozboru subjektivních pocitů pacientů chtějí výzkumníci personálu nemocnic poradit, co zlepšit. Za nejlaskavější přístup pacienti v tomto průzkumu ocenili nemocnice v Benešově a Kolíně.