Ti, kteří v centru Slaného bydlí i podnikají, nemohou novinkám přivyknout, když navíc neměli možnost si je ověřit v praxi. Desítkám živnostníků a obyvatelům nejvíce vadí, že od Nového roku nezaparkují před svými provozovnami a domy, jak byli dosud zvyklí. 
A když, tak za cenu deseti tisíc korun či uhrazení poplatku v parkovacím automatu.

Speciální přenosné předplacené karty pro rezidenty budou oproti dosavadnímu stavu o tři tisíce korun dražší. Město jich ovšem vydá pouze omezené množství 
a navíc nejsou určeny pro konkrétní parkovací místo.

Jak se na úterní schůzce 
s obyvateli nechalo vedení města slyšet, karty zájemci získají systémem kdo dřív přijde, ten dřív mele! Vědomí, že za kartu zaplatí v centru podnikatelé, nepodnikající či důchodci stejnou taxu – deset tisíc korun, méně majetné znepokojuje.

A k tomu představa, že ve frontě zvítězí jedinec s ostřejšími lokty. Pro uspokojení všech je totiž zapotřebí karet třikrát tolik. Ty ale město záměrně vydat nechce. Zamýšlí totiž oproti dosavadním zvyklostem dopravu v centru města zpružnit, nikoli jádro ucpat auty, která zde mnohdy stojí i celé dny.

Šum nespokojených příchozích se na schůzce ve slánském Grandu linul sálem. Stejně jako po červencovém setkání, nedokázali starosta Ivo Rubík se svými kolegy místostarosty a šéfem odboru dopravy Tomášem Černickým v některých bodech přesvědčit Slaňáky o tom, že jejich záměr je správný.

Vedení města přesto zarytě trvá na svém. „Někdy se musí udělat nepopulární opatření. Stále se jen usmívat na lidi a říkat: Přátelé, my vám vše zařídíme, je cesta do pekel. Zkusme, dát si rok na to, jak se systém osvědčí a případně ho doladit. Nejsme dogmatici," ujišťoval opakovaně přítomné místostarosta Jaroslav Hložek. Město přitom již některým červencovým návrhům obyvatel vyhovělo.

S ohledem na to, že Slaňáci už zažili ve městě lecco, 
i doby, kdy vjezd do centra omezovala závora a někdejšího starostu kvůli tomu lidé doslova vypískali, je pro vedení města velmi těžké jakoukoli změnu prosadit. Upřímně to přiznávají i někteří, jichž se omezení dotýká.

Ve vzduchu i nadále visí řada otazníků, které budou lidem zodpovězeny nejdříve, až po uvedení systému do praxe. Účastníci úterní schůzky proto nejčastěji vznášeli dotazy: Proč se omezuje stání v centru, když od ledna bude fungovat bezobslužný parkovací dům? Proč vyhánět místní z pěší zóny, když parkoviště u budoucího obchoďáku v Ouvalově ulici pojme desítky aut zadarmo?

Budou například pro důchodce či nájemníky žijící v centru rezidentní karty levnější? Kdo lidem vydá účtenky, jestliže parkovací sloupky firmy Citymeter je netisknou? Bude k dispozici měnič mincí? Jak to bude s parkováním pod nemocnicí, které je zdarma, ale s rizikem, že ho trvale obsadí návštěvy špitálu a řidiči z vesnic, kteří ve městě odstavují auta i na celý den? Na tyto a další otázky nedostali lidé dodnes odpovědi a nezná je zatím ani vedení města.

Dopad koncepce se projeví nejdříve v lednu. Jedním z návrhů, které se přítomní snažili v Grandu prosadit, je například snížení ceny rezidentních karet pro nepodnikající osoby žijící v centru. Na setkání bylo přislíbeno, že městská rada se tím ještě bude zabývat.