Iniciativu převzalo město Louny. Své podpisy pod dopis vládě by měli dále připojit primátoři Chomutova a Mostu a starostové Loun, Žatce i Slaného. Silnice R7 (I/7) je v nedostavěných úsecích se dvěma jízdními pruhy nechvalně známá tragickými nehodami.

„S lounským starostou Radovanem Šabatou i místostarostkou Editou Hořejší jsem jednal v uplynulých dnech. Domluvili jsme se na tom, že vytvoří dopis a společně požádáme vládu, aby silnici věnovala pozornost.

Shodli jsme se v tom, že by se nemusela komunikace rozšiřovat naráz ve všech úsecích, ale alespoň tam, kde lidé nejčastěji předjíždějí například u Lotouše, aby se snížil počet tragických smrtelných nehod," řekl k záležitosti místostarosta Slaného Jaroslav Hložek. Podle jeho slov by dopis měl být vládě předložen ještě do konce roku.

Jen od loňského května zaznamenal Kladenský deník řadu nehod, při nichž zemřelo sedm lidí a další utrpěli vážná zranění. V roce 2008 se stala tragická dopravní nehoda u Panenského Týnce. Tehdy zahynulo najednou osm lidí.

Už v roce 2010 zařadil Ústřední automotoklub (ÚAMK) úsek R7 z Prahy do Slaného mezi nejnebezpečnější úseky silnic v Česku.

Zatím poslední rozestavěný úsek dlouhý 15,8 kilometru se má podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřít v polovině roku 2013. Až se úsek mezi Chomutovem a sjezdem na Velemyšleves otevře, napojí se na už hotových 6,3 kilometru u průmyslové zóny Triangle a hotovou silnici k hranicím s Německem, takže bude delší než úsek R7 u Prahy. Celkem má stavba stát asi 4,5 miliardy korun.

Tendry na dostavbu dalších částí R7 ale ŘSD v červnu zrušilo, šlo o zvýšení kapacity silnice u Chlumčan a obchvatu Panenského Týnce, které z obou stran navazují na již hotový čtyřproudový úsek u Sulce.

Tvorba veškeré dokumentace a vyřešení pozemkových vztahů měly podle odhadu ŘSD stát zhruba 30 milionů korun. Samotné stavby by měly dohromady vyjít na asi miliardu a půl, odhadlo ŘSD už dříve.

Stavba R7 začala před 50 lety a první úsek z Ruzyně k Makotřasům se otevřel v roce 1964. Stavba pomalu postupovala směrem na Chomutov až do konce 80. let a v roce 1989 se zastavila u Slaného, po celkových 18 kilometrech.

Dalších 20 let se stavěly už jen obchvaty, které vyvedly dopravu z měst a vesnic, ale na mapě zůstávalo z R7 stále jen torzo. Až v roce 2009 se otevřely ve střední části silnice dva krátké čtyřproudové úseky. Obchvaty jsou ovšem postavené tak, aby je bylo možné relativně levně přeměnit na rychlostní silnici.