Náhrada je zajištěna, oznámil ve středu odpoledne středočeský krajský úřad. To, že autobusy pojedou, potvrdily podpisy smluv ne s jedním náhradním dopravcem, ale hned se čtyřmi.

„Krajský odbor dopravy a Integrovaná doprava Středočeského kraje se předběžně dohodly na spolupráci se společnostmi Pohl Kladno, Libor Valenta, Stenbus, a Martin Uher,“ uvedl Pavel Lochař z krajského úřadu.

Osm desítek spojů, které denně na uvedených linkách jezdí, si zmiňované firmy rozdělí mezi sebou. Postupuje se v rámci krizového plánu, který bude platit až do doby řádného licenčního řízení. Najít řešení ve prospěch cestujících a dospět k dohodě o tom, že vůbec něco pojede, přitom nebylo jednoduché.

Ze slov zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Martina Jareše plyne, že rozhodující nebyly jen kapacity lidí a dopravních prostředků, které firmy, jež se rozhodly pomoci, mohou uvolnit. Upozornil, že rozhodující byly i parametry a míry autobusů tak, aby mohly vyrazit na novou trasu.

Jaromír Jágr byl po prvním ostrém tréninku s Kladnem v dobré náladě, tady hovoří s tiskovým mluvčím Rytířů Vítem Heralem.
Jágr už trénoval s Kladnem, to je připraveno

„Zejména na velmi specifické trase linky 323 jsme hledali dopravce s nižšími autobusy, protože v Zákolanech stojí most, který má omezenou podjezdnou výšku,“ připomněl zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Připomněl také, že rozhodující bylo zajistit autobusy tak, aby se lidé dostali tam, kam potřebují. Ne ve všech autobusech se proto cestující setkají s plným vybavením odbavovacími a informačními systémy. Ale svezou se.

Situace se každopádně stabilizuje. Problémy kladenského ČSAD s nedostatkem řidičů, jež vedly až k více než týden trvajícímu kolapsu s výpadky desítek spojů denně, se objevily od soboty 26. srpna, kdy se oblasti Kladenska a Slánska po dlouhých přípravách připojily k systému Pražské integrované dopravy (a vedle dalších novinek týkajících se třeba tarifů došlo právě k navýšení počtu spojů).

Aktuální změna by měla přinést řešení jak pro linky, které kladenský dopravce opustil, tak pro ty, které mu nadále zbývají. Řidiči z uvol-něných linek by měli pomoci stabilizovat situaci na těch ostatních.

Medvědice Míša, za kterou muž do výběhu vlezl.
Opilec riskoval život v medvědím výběhu

Na to, že kolaps z uplynulých dnů bude mít dohru, upozornila již o víkendu hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). Radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO) ve středu uvedl, že sankce ve správním řízení projedná krajský úřad.

„Budou odpovídat smlouvě, tedy počtu neujetých kilometrů a neobsazených spojů a linek,“ naznačil radní František Petrtýl.