Plány na výstavbu rozdělovského obchvatu mohou pokračovat. Město získalo potvrzení od Středočeského kraje, v kterém je uvedeno, že lesy nacházející se na okraji Kladna nepatří do chráněné soustavy Natura.

,,Můžeme tak postupovat v jednodušší variantě obchvatu, kde se musejí vykoupit pozemky od méně vlastníků,“ uvedl na tiskové konferenci kladenský primátor Dan Jiránek.

Nová silnice zřejmě povede ze Smečenské ulice podél lesa přímo do areálů několika místních firem. Zastupitelé se na konci června přiklonili k variantě, v níž by se obchvat stavěl blíže k lesu. Město tak bude vykupovat pozemky od šesti majitelů.

,,Zastupitelstvo schválilo jednodušší variantu, v které budeme pokračovat,“ dodal kladenský primátor. V současné době postupují práce na celém projektu a město vyjednává s vlastníky pozemků.

S výstavbou samotného obchvatu nesouhlasí někteří obyvatelé ze Smečenské ulice. Provoz ve Vašíčkově ulici zřejmě bude nižší, ale lidé ze Smečenské ulice se obávají toho, že se naopak zvýší v jejich lokalitě.

,,Není možné problémy s dopravou ve Vašíčkově ulici přesunout do Smečenské ulice a považovat vše za vyřešené. A to nemluvím o znehodnocení veškerých investic do domů a jejich budoucí neprodejnosti i o další zátěži jako jsou hluk, prach a výfukové zplodiny. Toto je pro nás nepředstavitelné,“ uvedl nespokojený obyvatel Jiří Šála.

Místní si prý již v loňském roce stěžovali na hluk a nepřiměřenou rychlost vozidel v této části města. Kamiony by podle nich situaci ještě zhoršily. ,,Pokud se mají chránit lidi, tak všichni. Měla by se tvrdě prosazovat stavba obchvatu mimo obydlené území, nebo alespoň v dostatečné vzdálenosti,“ míní Jiří Šála. Dokonce není vyloučeno, že by proti plánované stavbě obchvatu mohla vzniknout petice.

Diskuse o stavbě rozdělovského obchvatu se vedou již mnoho let. Situaci budeme nadále sledovat.