Termín prací navazujících na již loni uskutečněnou první etapu je stanoven od poloviny května do konce září letošního roku. Zbývající dvě etapy generální opravy jsou sloučeny do jedné, dráha tak bude kompletně dokončena už v letošním roce.

„Na základě zkušeností z první etapy, jednání s představiteli obcí a městských částí Prahy dotčených provozem vedlejší dráhy při uzávěře hlavní dráhy, i výsledků výběrového řízení, jsme se rozhodli dvě etapy plánové na tři a čtyři měsíce, sloučit do jedné v délce čtyři a půl měsíce," vysvětlil člen představenstva a výkonný ředitel pro Rozvoj a správu majetku Letiště Praha Jiří Kraus.

Jak konstatoval primátor Kladna Dan Jiránek, obyvatelé největšího středočeského města se budou muset po dobu oprav potýkat s ještě větší hlukovou zátěží, než při loni provedené první etapě oprav. „Změna termínů oprav dráhy pouze do letošního roku je asi lepší. Budeme se s letištěm snažit domluvit na nějakém rozumném provozu, zda by bylo možné alespoň část letů odklánět mimo hustě obydlené oblasti," vyjádřil se kladenský primátor.

„Letiště je pro nás vzhledem k počtu Kladeňáků, které zaměstnává, významným partnerem. Nicméně předmětem dalších jednání budou i možné kompenzace s ohledem na letové trasy. Pokud se nám vše podaří dohodnout, máme představu, že by letiště mohlo nějakou částkou přispět do kompenzačního fondu. Tyto prostředky využíváme například na opravu silnic a chodníků," vyjádřil se Jiránek.

Hlavní dráha je v provozu od roku 1963, tedy padesát let. Pro srovnání je o devět let starší než dálnice D1. Její stav je takový, že již nestačí pravidelné jarní a podzimní, zpravidla čtrnáctidenní opravy. Jejich délka se postupně prodlužovala. Hlavními důvody nynější generální rekonstrukce jsou praskliny betonových desek, vylamování částí betonu 
v místě prasklin a praskliny
v asfaltovém povrchu hlavní dráhy.