Podle středočeského hejtmana Josefa Říháka se jedná o náročnou opravu přesahující pět milionů korun. Započata bude teprve, až se najde dost peněz. „Oprava se uskuteční v okamžiku, kdy bude zajištěno její finanční krytí. Momentálně je prověřovaná také varianta lokální opravy nejhoršího místa," uvedl hejtman.

Nyní, na počátku června, stále platí, že ve Slánské ulici stojí zákazová značka, která brání vjezdu náklaďáků.

Celá situace Smečenským značně komplikuje život, poněvadž právě chystají opravy obecních ulic, ať už Hrdlívské nebo Přelícké. Kvůli dopravnímu omezení na hlavním tahu je velké riziko, že těžká technika za čtyři měsíce zemních prací nenávratně poškodí Havlíčkovu ulici, jež se stane jedinou spojnicí pro náklaďáky.

„Rekonstrukci Hrdlívské ulice jsme zahájili tento týden. Je to akce za šest milionů korun z našeho rozpočtu. Navázat na ni bychom chtěli v červenci bezbariérovými chodníky ve Přelícké ulici, na něž jsme dostali dotaci.

Akce přijde na 1,4 milionu korun. Slánskou ulicí ale stroje jezdit nesmí. Znamená to, že zničíme Havlíčkovu, která stála na počátku milénia jedenáct milionů korun. Poškozeny budou otřesy patrně i domy v ulici," upozorňuje starostka Smečna Pavla Štrobachová na hrozící problém.

Z omezení provozu na hlavní silnici ve Smečně je velmi znepokojena, přestože si uvědomuje, že v době povodní nastaly pro kraj jiné priority.

Starostka a někteří obyvatelé Smečna jsou zajedno, že vyspravení páteřní komunikace se mohlo uskutečnit hned po zimě i za méně peněz. Tomu na druhé straně oponuje například zastupitel Karel Podracký, jenž tvrdí, že provizorií už bylo ve Slánské ulici dost.

„Bývala to kdysi koňská stezka. Vždycky se tam jenom nalil asfalt a nikdy se nedělalo podloží. Je už potřeba to opravit od základu. Nějaké látání jen tak narychlo nemá smysl," uzavřel zastupitel.