Kladenský primátor Dan Jiránek vysvětlil, že existují dva hlavní zdroje znečištění. Prvním je nadměrná doprava a druhým lokální vytápění.

,,Doprava způsobí zhruba třicet procent znečištění. V budoucnosti by ke zlepšení situace ve Švermově měla přispět stavba severního obchvatu Buštěhradu,“ uvedl Jiránek.

Podle primátora je řešení problematiky znečištění pocházející z lokálního vytápění složité. ,,Město nemůže vůči znečišťovatelům udělat téměř nic. Já osobně bych prosazoval změnu komunální daně. Lidé, kteří by vytápěli tuhými palivy, by ji platili vyšší,“ uvedl primátor.

S tím nesouhlasí neúspěšný kandidát v senátních volbách Zdeněk Joukl. ,,K největším lokálním znečišťovatelům je možné poslat úředníky nebo městskou policii s tím, že je upozorní na nekvalitní způsob topení a zákaz spalování odpadů. Kontrolní činnost je naprosto nezbytná,“ míní Joukl.

Primátor však upozornil, že jediné, co může město teoreticky kontrolovat, je tmavost kouře. ,,Samozřejmě lidé, kteří dělají něco proti zákonu, to dělají ve tmě nebo po ránu, kdy se to těžce pozná. V tomto ohledu město žádné pravomoci nemá a osobně jsem skeptický například vůči pokusům Severomoravského kraje, kde chtějí tento problém vyřešit zákonem,“ konstatoval primátor.

Lidé mohou získat na ekologické vytápění dotace jak od státu, tak dokonce i od samotného města. Špatnému ovzduší také zřejmě nahrává krize. Lidé raději spalují levnější a méně kvalitní paliva. Tomu by ale mohl v budoucnosti zabránit zákon, jímž se zabývají politici.

V minulosti o něm informoval pracovník kladenského odboru životního prostředí Jan Tišer. ,,Schválení zákona se předpokládá v roce 2010. Současná právní úprava ve formě zákona o ochraně ovzduší nedává příliš možností jak snižovat emise ze zdrojů, které nejvíce ovlivňují kvalitu ovzduší ve městech a obcích, tedy emise z lokálních topenišť,“ sdělil tehdy Deníku Tišer.