„Strávil jsem v těchto vlacích kus života,“ řekl Deníku cestující Martin a připomněl slova svého táty, že když se tyhle vlaky v polovině 60. let začaly objevovat na kolejích, působily jako zjevení. Nejenom netradičním vzhledem, ale také na svou dobu pokrokovou koncepcí se snadným nastupováním i důrazem na pohodlné a bezpečné cestování. Třeba široké posuvné dveře s centrálním ovládáním byly do té doby u našich vlaků něčím nevídaným. „A byly spolehlivé,“ zdůraznil Martin.

„Vzpomínám si, že ještě před pár lety musely žabotlamy v zimě dočasně nahradit na benešovské trati modernější CityElefanty, kterým v extrémních mrazech přestalo otvírání fungovat,“ připomněl. Železničáři si zase pochvalovali dobré jízdní vlastnosti včetně dostatečného výkonu pro rozjezd – kolem roku 1965 šlo skutečně o špičku – a relativní snadnost pravidelné údržby.

Legendární „panťák“ dal nyní sbohem i svému poslednímu nasazení na roztocké trase. Dočasně tím zde skončil elektrický provoz – nadále budou cestující vozit motorové jednotky RegioNova.