Kvůli tomu, že hanlivé urážky, nadávky, plivání po studentech ze strany žáků speciální školy neberou konce, vedení kraje se situaci nyní rozhodlo neprodleně řešit, mimo jiné i na základě článku, který zveřejnil Kladenský deník.

Přestože problém tkví zřejmě pouze v tom, že žáci základky i studenti užívají dočasně společný dvůr ke vstupům do škol, nebyla až do dnešních dnů možnost, jak situaci změnit. Žáci speciální školy mají totiž před svým vchodem poškozenou dlažbu a jejich ředitelka Hana Tomanová nechce riskovat možné zranění. „Naše děti mají vady i různé stupně mentálního postižení. Proto bych ze strany žáků prestižní školy uvítala toleranci a pochopení. I když vedení gymnázia usiluje o to, aby se žáci nepotkávali na společném dvoře, jsem zastánkyní toho, aby se bariéry rušily, nikoli stavěly,“ uvedla ředitelka Hana Tomanová.

Ať již byla dosud vůle situaci změnit či ne, pravdou je, že hejtman Rath při své návštěvě pověřil náměstka Milana Němce, aby situaci urychleně řešil. „Bude hledáno ideální řešení jak chodník speciální školy opravit v co v nejkratším termínu, aby dlažba byla hotova do měsíce, nikoli až po letních prázdninách,“ uvedla mluvčí středočeského krajského úřadu Berril Mascheková. Podle jejích slov navštíví náměstek hejtmana obě školy v Pařížské ulici ještě i ve středu 22. dubna, aby s ředitelkami mohl dojít ke smysluplnému závěru.

„Jsem velice ráda, že se věci daly do pohybu a že už nebudeme muset v budoucnu podávat trestní oznámení na neznámého pachatele, když je našim žákům vyhrožováno dětmi ze sousední školy,“ uvedla ředitelka soukromého gymnázia v Pařížské ulici Renáta Matoušková. Na rozdíl od manažerky speciální školy je přesvědčena o tom, že problémy ustanou jen tehdy, když žáci jednotlivých zařízení budou chodit oddělenými vstupy.
„Nejsem pro to někoho separovat, ale jestliže se nedokáží vzájemně snést a mají si leda nadávat, nelze tomu zabránit ani zvýšenými dohledy strážníků,“ doplnila ředitelka Matoušková.

Jedním z krajních řešení, které ale nechce zatím připustit, je přestěhování školy do jiné části města. Její kolegyně Tomanová navrhuje cestu smíru mezi dětmi tím, že by se znepřátelené tábory mohly setkávat například při společných sportovních ale i jiných aktivitách. „Mám v hlavě nějaké nápady, ale nevím, jestli bude možné je uskutečnit, když žáci gymnázia mají proti našim dětem výhrady, jen vyjdou ze školy. Třeba se z nás ale nakonec stanou přátelé,“ uzavřela Hana Tomanová.