S tím souvisí i další rozvoj cyklostezek, což by mělo vést ke snížení stávajícícho tlaku automobilové dopravy. Právě v nedostatku míst ke stání vozidel spatřují podle provedených dotazníkových šetření občané jeden z nejzásadnějších problémů města.

Kladno však už nemá žádné rozsáhlejší pozemky, které by situaci výrazně řešily. „Nebude jiná šance než budovat nadzemní nebo podzemní parkování. Připravujeme projekty na parkovací domy u kina Hutník, na náměstí Svobody, ale i v centru města. Velké podzemní parkoviště bychom chtěli vybudovat pod náměstím Sítná,“ nastínil před časem primátor Dan Jiránek.

V závěru loňského roku bylo nové parkoviště otevřeno v areálu kladenské nemocnice. Nabízí 85 míst, z toho devět je jich vyhrazeno tělesně postiženým. Jeho rozloha je 125 krát 26 metrů. Je vybudováno z vegetační a zámkové dlažby včetně nových přístupových chodníků do budovy nemocnice. Nechybí ani veřejné osvětlení.

„Jednotlivá šikmá stání pro osobní automobily byla navržena tak, aby nebyly ohroženy stávající vzrostlé stromy, a proto i výškově je parkoviště osazeno s navýšením nad původním terénem tak, aby nedošlo k zásahu do kořenového systému stávajících stromů,“ vysvětlil Jiránek.

Parkoviště v nemocnici bylo postaveno na náklady města. „Kladno bude jeho vlastníkem až do doby, kdy se příjem vybraného parkovného vyrovná investičním nákladům. Pak město parkoviště včetně parkovacího systému prodá za nemocnici za symbolickou korunu,“ objasnil Jiránek. Celkové náklady na výstavbu parkoviště činily 7,35 milionu korun.

Na jaře letošního roku bylo vybudováno parkoviště v Holandské ulici na kročehlavském sídlišti. Náklady činily 4,2 milionu korun a stát zde může 86 osobních automobilů.

V letošním rozpočtu Kladna je pak v souhrnné kapitole na výstavbu chodníků a nových parkovacích míst v největším středočeském městě vyčleněno 22 milionů korun.