Parkování je dlouhodobě jedním z nejpalčivějších problémů obyvatel Kladna. V loňském roce se v tomto směru situace zlepšila. Ve městě přibylo celkem 328 nových parkovacích míst. Zejména na kročehlavském sídlišti se přesto do budoucna může situace zhoršit. Vše záleží na případném rozhodnutí vedení městské části Prahy 6 zavést na svém území parkovací zóny. Pak by asi řada Kladeňáků dala při cestování za prací do hlavního města před svými automobily přednost autobusům a vlakům.

Jak uvedl vedoucí odboru dopravy a služeb kladenského magistrátu Tomáš Fujan, nová parkovací místa přibyla v ulicích Bulharská, Bělehradská, Polská, Brněnská, Unhošťská, Kosmonautů, Budapešťská, Pařížská, Lacinova a Milady Horákové. „Stále více lidi vlastní osobní automobil. To s sebou nese potřebu dalších parkovacích stání. U každého nového parkoviště byly navíc opraveny chodníky a upravena okolní zeleň,“ poznamenal Fujan.

Podle vyjádření primátora Dana Jiránka však období budování velkokapacitních parkovišť končí. „Už jsme vyčerpali prakticky všechny plochy, které pro ně byly vhodné. Přesto ještě nějaká parkovací stání vzniknou v rámci připravované revitalizace sídliště v Kročehlavech,“ nastínil primátor.

Do budoucna přesto existuje několik vizí vzniku větších parkovišť. Jednou z nich byla výstavba parkovacího domu na Sítné. Zde se ale nepodařilo nalézt investora. Další je vybudování parkovacího domu v blízkosti Floriánské ulice v centru města. „V úvahu připadá i zvednout autobusové nádraží o štok a udělat nad ním parkoviště,“ řekl primátor.

Problém může podle Jiránka nastat v případě, že by okrajová část hlavního města směrem ke Kladnu zavedla zóny parkovacího stání. „Pak by nám asi nezbylo než zpoplatnit třetí a čtvrtá auta v rodinách. Parkování na sídlištích je totiž nepříznivě ovlivněno tím, že tam lidé parkují nejen osobními, ale i služebními vozy,“ uvedl primátor.