Jak potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda, jedná se o rekonstrukci za bezmála 100 milionů korun. Železnice, která je dlouhá okolo 30 kilometrů, slouží cestujícím od 19. století a větší úpravy zde byly naposledy prováděny v 70. letech století minulého.

Počátkem léta byla již dokončena oprava úseku mezi Noutonicemi a Podlešínem. „V rámci této opravné akce proběhla výměna kolejnic, pražců a upevňovadel. Zrealizovaná byla také oprava třinácti výhybek. Štěrkové lože bylo strojně vyčištěno a doplněno s následnou úpravou do předepsaného profilu. V rámci opravy bezstykové koleje se svařovaly kolejnice, dále byla provedena směrová a výšková úprava polohy koleje,“ sdělil Gavenda. Práce zahrnovaly rovněž opravu odvodnění trati a opravu dvou přejezdových konstrukcí. V zastávce Kováry byla navíc provedena montáž úrovňového nástupiště.

„Do konce července proběhnou ještě drobné dokončovací práce,“ dodal Gavenda. Práce se neobešly bez výluky na trati, což se dotklo i turistického osobního vlaku cyklohráček, který běžně jezdí mezi Prahou a Slaným, v době prací jezdil proto zážitkový vláček o víkendech přes Kladno do Rakovníka. Nyní už je v tomto úseku hotovo.