Najde-li se solventní zájemce, který je schopen složit požadovanou finanční jistinu, může se slávu někdejší Poldovky ještě podařit vzkřísit. Podmínkou je ovšem garance výroby vysoce kvalitní oceli, která měla vždy ve světě skvělý zvuk.

Dražit se budou společně podniky firem Poldi a Poldi Trade. Jejich hodnota je podle znaleckého posudku 180 milionů korun. "Věříme, že se Poldi podaří prodat za co nejvyšší cenu strategickému investorovi, který opět obnoví výrobu na Kladně, zaměstnanci se budou moci vrátit a světoznámá značka Poldi přežije," řekl Sigmund. Už v minulosti o kladenskou huť projevila zájem rakouská firma Smart Stahl, později silný hráč na východním metalurgickém trhu.

Ve Slaném naboural řidič do sloupu. Po nehodě zemřel.
Ve Slaném naboural řidič do sloupu. Po nehodě zemřel

Podle obchodního rejstříku patří společnost Poldi skupině Rucarto Limited zapsané na Kypru. V loňském roce byl provoz podniku většinou zastavený. Fungování už před několika lety začaly komplikovat dluhy, například dodavatelům materiálů, energií a dalším, které dosáhly stovek milionů korun. Následkem bylo zpožděné vyplácení mezd zaměstnancům, a to i o několik měsíců. Soud loni v březnu povolil reorganizaci Poldi, vedení se ale nepodařilo splnit podmínky, například splacení dluhů, které vznikly před úpadkem společnosti. Pomoci měl také nový investor, jednání ale nevyšla.

V Poldi dříve fungovaly provozy ocelárny, kovárny, dokončující výroby a tepelného zpracování. V obou firmách Poldi a Poldi Trade bylo ještě donedávna zaměstnáno 150 lidí.

Jak potvrdil opakovaně poldovácký odborář Jozef Kónya, řada lidí stále doufá, že se budou moci do Poldovky vrátit. "Lidé si museli najít práci, chodí na brigády, někteří marodí a tak podobně, ale dělají v hutích od mládí, tak by se ke své profesi chtěli vrátit. V zájmu toho, kdo Poldovku odkoupí, bude, aby začal co nejdříve továrnu provozovat. Podle mého názoru to ale nebude úplně snadné. Zpočátku by  najely asi jen kovárny, až později ocelárna jako taková. To vše je zatím otázkou. My v každém případě budeme muset uzavřít nové kolektivní smlouvy, aby případní zaměstnanci dostali to, co jim náleží," řekl předseda odborů. Podle jeho slov v současnosti zejí veškeré provozy prázdnotou, nejsou ani temperovány a na objekty dohlíží pouze ostraha.

Ilustrační foto
Vlak a autobus s tarifem PID nenabídnou stejnou cenu