Zákon o silničním provozu sice přímo nestanovuje, jakou konkrétní obuv by měl řidič volit, nicméně je třeba před usednutím za volant pamatovat na to, že vozidlo musí mít šofér vždy pod kontrolou a bezpečně ho ovládat.

Ředitel kladenské ČSAD MHD Kladno, Ludomír Landa, navíc potvrzuje, že jejich dopravní podnik na bezpečnost pamatuje především a všichni řidiči jsou vybaveni předpisovým oblečením i obuví. „Naši řidiči dostávají jak předepsané oblečení, tak předepsanou obuv s plnou špičkou i patou. To, jestli se někdo během jízdy přezuje se, nedokážeme ovlivnit,“ potvrzuje ředitel Landa.

Podle dopravního experta Romana Budského z Platformy VIZE 0, může právě nevhodná obuv zapříčit při jízdě velký malér. „Při jízdě je zapotřebí, abyste měli pevnou patu a plosku chodidla fixovanou. Největší katastrofa jsou skořepinové pantofle nebo žabky. Chodidlo se v nich volně pohybuje a nemáte v něm dostatečný cit. Jakmile není chodidlo v botě dostatečně upevněné, může se stát, že se obuv pohne a přetočí, a v tom okamžiku šofér neřeší řízení, ale to, co dělat s uvolněnou botou,“ popisuje Roman Budský. „V horším případě se řidič začne koukat pod volant a nevědomky sešlápne pedál ještě více,“ zdůrazňuje expert.